۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷

ناتالی پورتمن: نسل جوان یوتیوبرها را می‌شناسد اما ستارگان سینما را نه

ایتنا - پورتمن می‌گوید نسل جوان اهمیتی به ستارگان سینما نمی‌دهد.
ناتالی پورتمن: نسل جوان یوتیوبرها را می‌شناسد اما ستارگان سینما را نه

«ناتالی پورتمن» در مصاحبه جدیدی با «ونیتی فیر» می‌گوید نسل‌های جوان‌تر بیشتر به یوتیوب اهمیت می‌دهند. بازیگر برنده اسکار «قوی سیاه» (Black Swan) و «مه دسامبر» (May December) می‌گوید بچه‌ها این روزها نمی‌دانند چه کسانی در سینما ستاره‌اند اما با یوتیوبرهای معروف آشنایی دارند.

پورتمن می‌گوید: «موضوع قابل‌توجه تنزل سینما به عنوان شکل اولیه سرگرمی است. امروز سرگرمی خاص‌تری به نظر می‌رسد. اگر از کودکانی هم سن و سال فرزندان من درباره ستارگان سینما سؤال کنید، هیچ‌کس را به اندازه ستارگان یوتیوب یا هر جای دیگری نمی‌شناسند.»


او در پاسخ به این پرسش که این تغییر چه حسی دارد می‌گوید: «اینکه هنر شما هنر عامه‌پسند نباشد یک آزادی به همراه می‌آورد. می‌توانید آنچه برای شما جذابیت دارد را دنبال کنید. تبدیل می‌شود به مسئله‌ای که بیشتر در آن اشتیاق اهمیت دارد تا تجارت. و جالب است که آگاه باشی هنر تو به اثری الیتیستی تبدیل می‌شود. به نظر من تمامی شکل‌های هنر وقتی کمتر عامه‌پسند می‌شوند، شروع می‌کنی به فکر کردن درباره اینکه خیلی خوب، حالا من برای چه کسی این اثر را می‌سازم؟»

پورتمن ادامه می‌دهد: «از سوی دیگر دمکراسی‌سازی خلاقیت به وجود آمده، و شأن متولیان تنزل پیدا کرده و همه می‌توانند چیزهایی خلق کنند و استعدادهای بی‌نظیری پیدا می‌شوند. و دسترسی آسان اتفاق بسیار خوبی است. اگر در شهر کوچکی زندگی می‌کردید، شاید در کودکی به بهترین آثار هنری سینما دسترسی نداشتید. امروز به نظر می‌رسد که اگر ارتباط اینترنتی داشته باشید، به همه‌چیز دسترسی دارید. باورنکردنی است که می‌بینید افراد بیشتری نسبت به همیشه اثر سینمایی عجیب شما را به دلیل این دسترسی فوق‌العاده آسان می‌بینند. بنابراین یک شمشیر دو-لبه است.»

«آنا د آرماس» سال گذشته گفته بود به خاطر شبکه‌های اجتماعی مفهوم ستاره سینما در حال محو شدن است: «احساس می‌کنم نسل‌های جدید چنین تصوری ندارند، به خاطر شبکه‌های اجتماعی. اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد و بیش از حد به اشتراک گذاشته می‌شود. ستاره سینما به فردی غیرقابل‌درک تبدیل شده که فقط روی پرده دیده می‌شوند. آن معما از بین رفته. در کل خودمان باعث شده‌ایم - هیچ‌کس هیچ‌چیز را از کسی پنهان نمی‌کند.»

منبع:‌سایت سی‌نما
کد مطلب: 77650
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام