۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰

گوگل فيلتر نيست، جيميل باز نمي‌شود

ایتنا- فیلتر شدن جیمیل و گوگل اقدامی اعتراضی به ساخت فیلم توهین‌آمیز به پیامبر است.
گوگل فيلتر نيست، جيميل باز نمي‌شود


روز گذشته اخباري مبني بر فيلتر شدن سايت‌هاي گوگل و جيميل در اعتراض به انتشار فيلم موهن درباره پيامبر گرامي اسلام منتشر شد، اما درحال حاضر امكان دسترسي به موتور جست‌وجوي گوگل براي كاربران ميسر است.


به گزارش ایتنا از ايسنا، پيش از اين موضوع مسدود شدن گوگل و جيميل اين‌گونه در رسانه‌ها مطرح شد كه با توجه به انتشار فيلم جسارت‌آميز نسبت به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان و اصرار بر حذف نكردن اين فيلم در بخش‌هاي زيرمجموعه با اين شركت خدمات‌دهنده‌ اينترنتي (يوتيوب) اعضاي كارگروه مصاديق محتواي مجرمانه از فيلتر شدن موتور جست‌وجوي گوگل و جيميل خبر داده‌اند.

حتي در برخي اخبار به فيلترينگ موقت و سه روزه و به نوعي از تحريم گوگل و جيميل اشاره شده بود.

درنهايت به گفته كاربران از شب گذشته دسترسي به سرويس جيميل در بسياري شهرهاي كشور محدود شده اما با اين حال براي دسترسي و جست‌وجو در موتور جست‌وجوي گوگل حداقل در تهران مشكل خاصي مشاهده نمي‌شود.

نكته ديگر آنكه اگرچه معمولا براي سايت‌هاي فيلتر‌شده صفحه پيوند‌ها جايگزين مي‌شوند، اما درحال حاضر براي صفحه جيميل جايگزيني در نظر گرفته نشده و صفحه اصلي و لوگوي اين سايت قابل دسترسي است، اما امكان ورود به صفحه‌ شخصي افراد فراهم نيست.

در اين زمينه برخي كارشناسان اين‌گونه مي‌گويند كه با توجه به پيشرفته‌بودن اين سايت امكان جايگزين‌كردن آن با صفحه فيلترينگ كمي دشوار است.

اما نكته‌ ديگر آنكه با وجود پيگيري‌هاي مختلف خبرنگاران تاكنون هيچ يك از مسوولان حوزه‌ فناوري اطلاعات پاسخي به اين موضوع نداده‌اند و به همين دليل اخباري كه در اين زمينه وجود دارد در بيشتر موارد حالت غيررسمي دارد، البته با اين وجود در چند گفت‌وگو كه به نقل از عبدالصمد خرم‌آبادي - دبير كارگروه مصاديق محتواي مجرمانه - طي روزهاي گذشته منتشر شده، اين موضوع اعلام شد كه قرار بوده از شامگاه گذشته اين سايت‌ها فيلتر‌ شوند با اين وجود هنوز مشخص نيست كه آيا اين فيلتر شدن به صورت موقت خواهد بود يا استمرار خواهد داشت. 

هم‌چنين هنوز به‌طور رسمي اعلام نشده است كه آيا تنها سرويس جيميل خارج از دسترس خواهد شد يا سايت‌هاي مرتبط ديگري هم فيلتر مي‌شوند.

روز گذشته فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای به دليل انتشار فیلمي موهن و توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص)، از فعالان فضای مجازی خواستند تا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از سرویس‌های اینترنتی گوگل استفاده نکنند. 

اين اخبار در حالي منتشر مي‌شود كه چندي پيش وزير ارتباطات از بهره‌برداري از فاز اول شبكه‌ ملي اطلاعات در اولين روزهاي مهرماه خبر داده بود.

در حال حاضر براي ايجاد اين شبكه تلاش شده است تا در كشور چندين ايميل بومي ايجاد شود.

البته پيش از اين مسوولان حوزه‌ فناوري اطلاعات از جمله وزير ارتباطات، حكيم‌جوادي - معاون وزير و سيد اسماعيل رادكاني - معاون گسترش سازمان فناوري اطلاعات - خاطرنشان كرده بودند كه بهره‌گيري از ايميل‌هاي ملي موجب فيلترينگ ايميل‌هاي خارجي نخواهد شد.

همچنين چند ماه پيش در اولين گام‌ها براي استفاده از ايميل‌هاي داخلي بخشنامه‌اي خطاب به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ و در قالب آن عنوان شد استفاده از ایمیل‌هایی با میزبانی خارجی در ارسال صورت حساب‌های بانکی مشتریان ممنوع و لازم است شرايطي ايجاد شود كه اگر مشتري داراي چنين آدرس‌هاي ايميلي باشد بتواند به اينترنت متصل شود و اي‌ميلي داخلي را براي خود بازگشايي كند.
کد مطلب: 23702
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
Gmail به شکل متفاوتی فیلتر شده. یعنی اون صفحه ی پیوند های "دوست داشتنی" نمیاد. در عوض اون ایکن گردان کنار تب ها هی میچرخه و میچرخه تا این که ارور تایم اوت بده.
حالا نمیدونم چرا کاری کردن که ریدایرکت نشیم به اون صفحه ی ارزشمند پیوندها. کمترین اثر مثبتش این بود که رتبه ی بازدید از اون صفحه به رتبه ی اول دنیا منتقل بشه که باعث افتخار ایران و ایرانیان سرتاسر جهان بود.
feedback
بیخود جیمیل باز نمیشود مگه الکیه. بازش کنین! یالا
feedback
راستی ایتنا این عکس قشنگ "مشترک گرامی، دسترسی به این سایت امکان پذیر نمیباشد" خیلی خاطره انگیزه مرسی
یه پسره ایرانی
feedback
...
وقتی دارن هر روز صد ها تن نوشابه پپسی که ماله اسراییله و از اونجا میادو میخرید و پولشو با مالیاتایی که منو امثاله من ماهانه به این دولت میدن میدین و صاف میره تو جیبه این رژیم گاو(اسراییل)از اون ور شما گوگلو و جیمیلو فیلتر میکنید که چی : شماها غلط میکنید که به پیامبرمان اهانت میکنید.حرفه شما درست ولی باید ببینین که چقدر ... دارین به قضیه نگاه میکنین.ایران بدون گوگل یعنی ایرانه بدون اینترنت و ایرانه بدونه اینترنت یعنی بدون فناوری و صنعت.
روشن بین باشین.
یه ابله یه سنگیرو میندازه تو چاه بعد 100 ، 1000 ، 85 میلیون آدم نمیتونن اونو جم کنن.



جیمیلو باز کنین
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام