۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵

دردسر یک شیرینی‌پزی برای ایلان ماسک!

ایلان ماسک ناچار شد برای لغو سفارش شیرینی ۲ هزار دلار پرداخت کند
ایتنا - ایلان ماسک، بنیانگذار خودروسازی تسلا ناچار شد برای پرداخت صورتحساب سفارش لغو شده خرید چهار هزار شیرینی پای که کارکنان شرکتش به یک مغازه شیرینی‌پزی سفارش داده بودند، دست به جیب شود.
دردسر یک شیرینی‌پزی برای ایلان ماسک!

وهانی راستارینرا (Voahangy Rasetarinera) مالک شیرینی‌پزی گیوینگ پایز (Giving Pies) که در شهر سن‌خوزه آمریکا فعال است، با انتشار پیامی در اینستاگرام شرکت تسلا را متهم کرد که به کسب و کار او به عنوان یک زن‌ سیاهپوست کارآفرین ضربه زده است.

او روایت کرد که در ۱۴ فوریه سفارش پخت دو هزار شیرینی پای را از شرکت تسلا دریافت می‌کند که موعد تحویل آنها یک هفته بعد بود. اما سفارش دهنده پیش از هر گونه پیش‌پرداختی، سفارش را دو برابر می‌کند و از او می‌خواهد که آنها در بسته‌های دوتایی بسته‌بندی کند. 

راستارینرا دو روز بعد با سفارش دهنده پای‌ها تماس می‌گیرد و طلب پیش‌پرداختی برای تکمیل بودجه لازم برای تهیه مواد اولیه می‌کند ولی چند ساعت بعد نماینده شرکت تسلا به او اعلام می‌کند که برنامه شرکت تغییر کرده و سفارش را لغو شده بداند. 

 


مالک شیرینی‌پزی گیوینگ پایز ارزش سفارش تسلا را ۱۶ هزار دلار اعلام کرد و مدعی شد که در همان دو روز، دو هزار دلار برای خرید مواد اولیه هزینه کرده بود.

راستارینرا روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت تسلا دو هزار دلار به حساب او واریز کرده است. واریز این پول پس از صورت گرفت که ایلان ماسک قول داد که از شیرینی‌پزیِ شاکی حمایت کند. ماسک تاکید کرد که تسلا همیشه باید برای مردم سمبل اعتماد باشد. 

ماسک پس از پرداخت صورتحساب مواد اولیه شیرینی‌پزی گیوینگ پایز از تسلا خواست که سفارش جدیدی را به آن بدهد اما راستارینرا اعلام کرد که برای همکاری تازه با تسلا آماده است و مشکل پیش آمده را به حساب اشتباه‌های معمولی می‌گذارد که برای همه پیش می‌آید. با این حال او تاکید کرد که حجم سفارشی که افراد خیرِ شهر به او داده‌اند فعلا چنان بالاست که فعلا توان پذیرش سفارشی دیگری را ندارد.

طی روزهای گذشته گروهی از مردم سن‌خوزه از جمله شهردار این شهر برای حمایت از کسب و کار راستارینرا برای خوردن شیرینی پای به شعبه گیوینگ پایز در این شهر رفته‌اند، اقدامی که رونق دو چندانی به کسب و کار این فعال اقتصادیِ آمریکایی بخشیده است.
کد مطلب: 77620
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام