۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۱
ضربه‌ای دردناک به ایلان ماسک؛

حکم دادگاه ثروت ماسک را تضعیف می‌کند

ایتنا - یک قاضی آمریکایی تصمیم قبلی هیئت مدیره تسلا مبنی بر اعطای بسته غرامتی به ارزش ۵۶ میلیارد دلار به مدیر عامل شرکت تسلا را باطل کرد و به نفع سهامداری که شکایتی را بر علیه ماسک با مضمون دریافت حقوق بیش از استحقاقش تنظیم کرده بود، رای داد.
حکم دادگاه ثروت ماسک را تضعیف می‌کند
قاضی کاتلین مک کورمیک از دادگاه عالی دلاور حکم داد که شاکی ریچارد تورنتتا، یکی از سهامداران تسلا، «حق دارد» جایزه عظیم غرامتی که در سال ۲۰۱۸ به ماسک اعطا شده بود را لغو کند.

قاضی از همه طرف‌های ذی‌ربط خواست تا پس از مشورت، نامه‌ای مشترک که «همه مسائلی را که باید برای به توافق رسیدن این پرونده در سطح محاکمه رسیدگی شود، مشخص می‌کند» ارائه دهند.

پس از انتشار این حکم نزدیک به ۲۰۰ صفحه‌ای، قیمت سهام این خودروساز برقی بیش از ۳ درصد کاهش یافت.

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، اندکی پس از اعلام حکم، در پستی در X به پیروان خود نسبت به تأسیس شرکت در ایالت دلاور هشدار داد.

وکیل ماسک بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قاضی مک کورمیک در تصمیم خود طرح جبران ماسک را در سال ۲۰۱۸ به عنوان بزرگترین فرصت بالقوه جبران خسارتی که تا به حال در بازارهای عمومی مشاهده شده است توصیف کرد.

ماسک به همراه تسلا و برخی دیگر از اعضای هیئت مدیره شکایت کردند.

گرگ وارالو، که نماینده سهامداران است، در بیانیه‌ای که یک نسخه از آن توسط خبرگزاری فرانسه دریافت شد، گفت: «ما از تصمیم جامع، استثنایی و منطقی دادگاه برای بازگرداندن بسته حقوقی عظیم و پوچ که هیئت مدیره تسلا دریافت کرد، بی‌نهایت سپاسگزاریم.»

او افزود: «کار سخت دادگاه به طور مستقیم به نفع سرمایه‌گذاران تسلا خواهد بود.»
کد مطلب: 77002
برچسب ها: ایلان ماسک تسلا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام