۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴

ایلان ماسک ۵۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست فرماندار نیویورک گذاشت

ایتنا - ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان در پیامی توییتری عنوان کرد که تسلا به‌عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری که فرماندار نیویورک آن را اعلام کرده، قصد دارد ابرکامپیوتر Dojo را در کارخانه Gigafactory نیویورک بسازد.
ایلان ماسک ۵۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست فرماندار نیویورک گذاشت

ایلان ماسک در توصیف ابررایانه Dojo عنوان کرد که این دستگاه برای پردازش حجم عظیمی از داده‌های مربوط به خودروهای تسلا و آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی آن برای رانندگی خودران و کاربردهای دیگر طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک با کنارزدن انویدیا به‌عنوان رهبری فعلی این حوزه، یکی از قدرتمندترین خوشه‌های کامپیوتری جهان خواهد بود.

فرماندار نیویورک، «کتی هوچول»، در جریان جلسه‌ای پیرامون توسعه اقتصادی این ایالت ضمن اشاره به این سرمایه‌گذاری بزرگ گفت ایجاد صدها شغل جدید و تقویت اکوسیستم نوآوری منطقه از نتایج سرمایه‌گذاری در پروژه تسلا خواهد بود. 

وی از سرمایه‌گذاری این ایالت در یک پروژه مستقل ابرکامپیوتر هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) نیزخبر داد که بیش از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه دولتی و خصوصی جذب پروژه شده است.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا نیز ضمن تأیید ادعای فرماندار نیویورک گفت رقم ۵۰۰ میلیون دلار، تنها برای یک سیستم کوچک‌تر مبتنی بر تراشه‌های انویدیاست و هزینه ساخت ابررایانه Dojo بسیار بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر کارخانه گیگافکتوری مستقر در نیویورک تسلا پنل‌های خورشیدی، سقف‌های خورشیدی و قطعات سوپرشارژر تولید می‌کند و تیمی از تحلیلگران داده Autopilot نیز در آن حضور دارند.

اگرچه هوچول به زمان ساخت این ابررایانه اشاره‌‌ای نکرده، اما انتظار می‌رود که یک تغییر بزرگ در صنعت هوش مصنوعی این ایالات رخ دهد و در چند سال آینده آن را به یک صنعت ۱.۳ تریلیون دلاری تبدیل کند.
کد مطلب: 76967
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام