۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۰

اپل با ممنوعیت فروش اپل‌واچ چه خواهد کرد؟

ایتنا - قبل از اجرائی شدن این ممنوعیت، اپل، با فرض قطعی شدن آن، ارسال ساعت‌های فاقد قابلیت مذکور را آغاز کرده بود. تدبیر اپل انجام یک تغییر نرم‌افزاری به جای تغییر سخت‌افزاری بود، به این معنی که این حسگر همچنان در ساعت موجود است اما فعال نیست.
اپل با ممنوعیت فروش اپل‌واچ چه خواهد کرد؟
در آخرین گام در نبرد حقوقی بر سر حسگر اکسیژن خون، یک قاضی فدرال حکم داد که اپل نمی‌تواند ساعت‌های هوشمند سری 9 و اولترا 2 خود را در صورت داشتن قابلیت مذکور بفروشد.
 
تنها یک ماه پیش، اپل فروش مدل‌های جدید واچ سری 9 و اولترا 2 خود را در ایالات‌متحده به دلیل اختلاف در مورد حق اختراع در مورد سنسور اکسیژن خون ساعت متوقف کرد. یک دادگاه فدرال در حال حاضر در حال بررسی این پرونده و تلاش برای تعیین این است که آیا اپل حق اختراع (پتنت) یک شرکت فناوری پایش سلامت به نام ماسیمو را نقض کرده است یا خیر. در حالی که این پرونده در دست بررسی است، واردات تمامی ساعت‌های اپل که دارای این حسگر (سنسور) هستند ممنوع اعلام شده است.
 
اپل درخواست تجدیدنظر و توقف موقت این ممنوعیت را داده است، اما این درخواست رد شده است. در نتیجه، امکان واردات ساعت‌های دارای این حسگر به ایالات‌متحده فعلاٌ وجود ندارد- چنین وضعیتی برای اپل بی‌سابقه است.
 
با این تفاصیل،این چه معنایی برای آینده اپل واچ دارد؟ در مورد کاربران فعلی چطور؟
 

طبق گزارشی از بلومبرگ، قبل از اجرائی شدن این ممنوعیت، اپل، با فرض قطعی شدن آن، ارسال ساعت‌های فاقد قابلیت مذکور را آغاز کرده بود. تدبیر اپل انجام یک تغییر نرم‌افزاری به جای تغییر سخت‌افزاری بود، به این معنی که این حسگر همچنان در ساعت موجود است اما فعال نیست. گمرک و حفاظت مرزی ایالات‌متحده تصمیم گرفته است که این ساعت جدید «خارج از محدوده» ممنوعیت وارداتی مذکور است، به این معنی که امکان عرضه آن به بازار وجود دارد.
 
این ساعت‌های جدید به فروشگاه‌های اپل ارسال شده‌اند، اما به فروشگاه‌ها دستور داده شده که تا زمان دریافت اخبار بیشتر، آنها را باز نکنند یا نفروشند.
 
ظاهرا اپل در حال کار بر روی یک تغییر نرم‌افزاری است که الگوریتم سنسور آن را به شکلی به‌روزرسانی کند که از ممنوعیت آن جلوگیری کند اما همچنان این قابلیت محفوظ باشد. به هر حال، غیرفعال کردن کامل این قابلیت احتمالاً ساده‌ترین و سریع‌ترین واکنش ممکن در حال حاضر بود.
 
یکی از بزرگترین سؤالات این است که این برای کاربران فعلی اپل واچ اولترا 2 و سری 9 که این ویژگی برای آنها کار می‌کند چه معنایی دارد. اپل در این مورد چیزی نگفته است، اما از آنجایی که این شرکت در حال تلاش برای یک رسیدن به یک راه‌حل است، به نظر می‌رسد هدف این است که این قابلیت را در دراز مدت حفظ کند.
 
نبرد حقوقی بر سر این سنسور ممکن است تا یک سال طول بکشد.
 
کد مطلب: 76721
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام