۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳

کمک اپل به معتادان مواد مخدر: روی اپل واچ و فیت‌بیت حساب کنید!

ایتنا - اگر این دستگاه نشان دهد که ضربان قلب فرد پس از مصرف کوکائین به، مثلا 150 عدد در دقیقه رسیده است، آنها قاعدتا متوجه خواهند شد که باید ادامه استعمال را متوقف کنند.
کمک اپل به معتادان مواد مخدر: روی اپل واچ و فیت‌بیت حساب کنید!
 
 
شاید این بدیهی‌ترین کاربرد یک ابزار پوشیدنی نباشد، ولی برخی از کاربران Reddit و توئیتر گفته‌اند که این دستگاه‌ها به آنها برای کاهش مصرف مواد مخدر کمک کرده‌اند.
 
مطابق گزارش‌های منتشره جدید، برخی افراد از اپل واچ یا فیت‌بیتشان برای پیگیری روال‌های سلامت و ورزشیشان استفاده می‌کنند. برخی دیگر یک کاربرد متفاوت برای آن یافته‌اند: ایمن ماندن در طی استعمال مواد مخدر.
 
بنا به گزارش سرویس اخبار فناوری از CNBC، برخی افراد در Reddit، توئیتر و دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مطالبی را درباره استفاده از دستگاه‌های پوشیدنیشان برای پایش ضربان قلبشان در زمان استعمال مواد مخدری همچون کوکائین، کتامین و مخدرهای قوی گزارش نموده‌اند.
اگر این دستگاه نشان دهد که ضربان قلبشان پس از مصرف کوکائین به، مثلا، 150 عدد در دقیقه رسیده است، آنها قاعدتا متوجه خواهند شد که باید ادامه استعمال را متوقف کنند.
 
به گفته انستیتو ملی سوءاستعمال مواد مخدر، کوکائین ممکن است منتج به افزایش ضربان قلب و همچنین گرفتگی رگ‌های خونی و اتساع مردمک چشم شود.
یک فرد حدودا 20 ساله آشنا به تکنولوژی به نام اوون اهل سان فرانسیسکو به CNBC گفته است که فیت‌بیتش به وی نشان داده که ضربان قلبش در زمان استراحت حدود 55 است. وقتی این عدد به 150 یا 160 جهش کند او می‌فهمد که باید کوتاه بیاید و دست از استعمال مواد مخدر بردارد.
 


اوون به CNBC گفت: «زیر نظر گرفتن تغییرات ضربان قلبتان بر روی Fitbit در زمانی که در حال مصرف کوکائین هستید، داده‌های واقعی فوق‌العاده مفیدی است که می‌توانید درباره خودتان به دست بیاورید.»
 
بنا بر گزارش CNBC، متخصصان پزشکی هشدار می‌دهند که استفاده از پایشگرهای ضربان قلب برای اینکه از خودتان درباره استعمال بیش از حد مواد حفاظت کنید ممکن است در شما یک حس کاذب ایمنی را تلقین کند.
اتان وایس، متخصص قلب، به CNBC گفت که فشار خون و ریتم قلب، که با بیشتر دستگاه‌های پوشیدنی قابل پایش نیستند، نیز ممکن است از کوکائین متاثر شوند.
افزون بر این، بنا بر یافته‌های یک مطالعه اخیر، بسیاری از پایشگرهای ضربان قلب به اندازه حسگرهای استاندارد سینه بند ضربان قلب دقیق نیستند.
 
کد مطلب: 53456
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام