۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵

اقتصاد اپلیکیشن‌ها ۱۷۱ میلیارد دلاری شد

ایتنا - ​​​​​​​پس از این که اقتصاد اپلیکیشن‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت، در سال میلادی گذشته، رشد ملایمی را تجربه کرد و به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید.
اقتصاد اپلیکیشن‌ها ۱۷۱ میلیارد دلاری شد

گزارش سالانه «وضعیت موبایل» که توسط شرکت ‌اطلاعات اپلیکیشن  data.ai منتشر شد، نشان داد هزینه‌های مصرف‌کننده برای اپلیکیشن‌ها در اپ استور، گوگل پلی و فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی، در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پیش از آن، سه درصد رشد کرد و به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید. بخش رو به رشدی از کل هزینه مصرف کنندگان در اپلیکیشن‌ها و نه بازی‌های تلفن همراه حاصل شده است که تا حدی تحت تاثیر موفقیت تیک‌تاک بود. با این حال، دانلود اپلیکیشن‌ها در سال میلادی گذشته، ثابت ماند و ۲۵۷ میلیارد بود که تنها حدود یک درصد نسبت به سال ۲۰۲۲، افزایش داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رشد بی‌وقفه اقتصاد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۲، با رکود پساکرونایی مواجه شد، زیرا هزینه‌های مصرف‌کننده عادی شد و رکود اقتصادی باعث شد افراد بیشتری در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. اما سال میلادی گذشته، همه چیز بار دیگر در جهت مثبت حرکت کرد.

هزینه‌های مصرف‌کننده برای اپلیکیشن‌های غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پیش از آن، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید. اپلیکیشن‌های اجتماعی و اقتصاد تولیدکنندگان محتوا، این رشد را هدایت کرد و تیک‌تاک به پیشتازی آنها کمک کرد. به عنوان مثال، سال گذشته، اپلیکیشن ویدئویی کوتاه تیک‌تاک، به نقطه عطف جدید بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه در طول عمر رسید و اولین اپلیکیشن غیربازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای امسال data.ai پیش‌بینی می‌کند که درآمدزایی از مصرف‌کنندگان در اپلیکیشن‌های اجتماعی، ۱۵۰ درصد رشد خواهد کرد و به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

در بخش‌های دیگر، بیش از ۱۵۰۰ اپلیکیشن و بازی در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد سالانه داشتند، در حالی که درآمد ۲۱۹ اپلیکیشن، از ۱۰۰ میلیون دلار و ۱۳ اپلیکیشن، از یک میلیارد دلار گذشت. چهار اپلیکیشن جدید از جمله رویال مچ، گوگل وان، مکس و گاردن اسکیپ، به یک میلیارد دلار در سال رسیدند.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرد پیشرفت‌های هوش مصنوعی مولد، به رشد هزینه مصرف کننده در سال میلادی گذشته کمک کرد. بازار اپلیکیشن هوش مصنوعی مولد، توسعه هفت برابری داشت و به تجربه جدید مصرف کننده مانند چت‌بات‌های هوش مصنوعی منتهی شد. برترین اپلیکیشن‌ها از نظر هزینه مصرف کننده، چت‌جی‌پی‌تی، Ask AI و اوپن چت، بودند. شرکت Data.ai  خاطرنشان کرد که محبوبیت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی، تقریبا جهانی بود، اما این بخش در میان بخش‌های اصلی در چین، ژاپن، عربستان سعودی و ترکیه، رتبه‌بندی نشد.

در سال میلادی گذشته، در نصب اپلیکیشن، چین در رتبه نخست ایستاد و پس از آن هند و آمریکا قرار گرفتند. بنگلادش به عنوان سریع‌ترین بازار در حال رشد ظاهر شد. زیرشاخه‌های اپلیکیشن‌ها شامل مواردی مانند ابزارهای کاربردی، اپلیکیشن‌های بهره‌وری، خرید، سرگرمی و عکس و ویدئو بود.

شرکت Data.ai  همچنین گزارش کرد ساعات صرف شده، به ۵.۱ تریلیون رسیده است که ۶ درصد بر مبنای سالانه رشد داشت. پیش بینی شده بود هزینه تبلیغات تلفن همراه در سال میلادی جاری، به ۳۶۲ میلیارد دلار برسد که هشت درصد افزایش سالانه داشت. پیش بینی برای سال ۲۰۲۴، شاهد رشد چشمگیر ۱۶.۲ درصدی و رسیدن به ۴۰۲ میلیارد دلار خواهد بود، زیرا هزینه‌های تبلیغاتی در حال بهبود از رشد کندتر در سال ۲۰۲۳ هستند.

در همین حال، در ۱۰ بازار برتر، میانگین ساعات روزانه صرف شده در تلفن همراه برای هر کاربر نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد ۶ درصدی داشت و به بیش از پنج ساعت رسید. اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب، واتس‌اپ، فیس‌بوک، تیک‌تاک، کروم، اینستاگرام، نتفلیکس و اپلیکیشن‌های دیگر، به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

با این حال، بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی نداشتند و هزینه‌ در آنها، با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل، به ۱۰۷ میلیارد دلار رسید. دانلود بازی‌ها تقریبا مطابق با سال‌های قبل بوده و ۸۸ میلیارد از ۲۵۷ میلیارد دانلود کلی را شامل شد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، اپلیکیشن برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سرتاسر جهان، تیک‌تاک بود، اما فیس بوک از نظر زمان صرف شده، در رتبه اول باقی ماند.
کد مطلب: 76638
برچسب ها: اپلیکیشن
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام