۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۵

اپلیکیشنی که افسردگی را از روی چهره افراد تشخیص می‌دهد!

ایتنا - یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک برنامه کاربردی تلفن همراه با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل چهره افراد، ابتلای آنان به افسردگی را تشخیص دهد.
اپلیکیشنی که افسردگی را از روی چهره افراد تشخیص می‌دهد!

بیش از ۲۶۴ میلیون نفر در سراسر جهان از اختلال افسردگی عمده (MDD) رنج می‌برند و ۲۰ میلیون نفر دیگر نیز به اسکیزوفرنی مبتلا هستند. این دو گرفتاری از رایج‌ترین مقدمه‌های خودکشی هستند و یافتن راه‌هایی برای شناخت علائم افراد دارای هر یک از این موارد برای جلوگیری از یک پایان بد بسیار مهم است. اکنون یک سیستم جدید قصد دارد دقیقاً همین کار را انجام دهد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «سان»، این اپلیکیشن که «MoodCapture» نام دارد، خطر افسردگی را با استفاده از یادگیری ماشینی و با تجزیه و تحلیل حالات چهره، مورد بررسی قرار می‌دهد.

اپلیکیشن «MoodCapture» از حالات چهره و نواحی اطراف آن از طریق دوربین جلوی گوشی عکس می‌گیرد و سپس تصاویر را ارزیابی می‌کند.

در آزمایش‌هایی که با استفاده از داده‌های مربوط به شرکت‌کنندگان افسرده و سالم صورت گرفت، این برنامه توانست افرادی را که در معرض خطر افسردگی قرار داشتند و افراد بدون خطر را با دقت ۷۵ درصد شناسایی کند.

دانشمندان برای توسعه مدل MoodCapture، یک بررسی را روی ۱۷۷ بزرگسال انجام دادند.

شرکت‌کنندگان به مدت ۹۰ روز متوالی از اپلیکیشن MoodCapture استفاده کردند و دو نظرسنجی سلامت را تکمیل کردند که نشانه‌های افسردگی را در آغاز و پایان بررسی مورد ارزیابی قرار می‌دادند. ۱۲۵ هزار عکس از آنها در این بازه زمانی گرفته شد.

پروفسور "اندرو کمپبل" (Andrew Campbell)، استاد دانشگاه دارتموث و سرپرست این پژوهش گفت: پژوهش ما با موفقیت نشان داد که می‌توانیم داده‌های اپلیکیشن MoodCapture را به کار بگیریم تا خطر ابتلا به افسردگی را در افراد تشخیص دهیم.

پژوهشگران در این پروژه، علاوه بر اینکه توانستند دقیقا تعیین کنند که آیا شرکت‌کنندگان در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند یا خیر، الگوهای خاص رفتار شرکت‌کنندگان را با نشانه‌های افسردگی مرتبط کردند که احساس درماندگی و ناامیدی، از دست دادن علاقه به فعالیت‌های روزانه و تغییر در اشتها یا وزن را شامل می‌شد.

این اپ پس از کامل شدن، اولین ابزار از نوع خود برای مطالعه اختلالات خلق و خو و حتی اختلال های روانی مانند پارکینسون و بیماری آلزایمر توسط محققان خواهد بود.
کد مطلب: 77644
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام