۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴

اپلیکیشن‌هایی که رکورد دانلود را زدند

ایتنا - اپلیکیشن‌های واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و تیک‌تاک توانسته‌اند در نخستین فصل سال جاری میلادی بیشترین میزان دانلود را در پلت‌فرم فروشگاه‌های موبایلی به خود اختصاص دهند.  
اپلیکیشن‌هایی که رکورد دانلود را زدند

 بر اساس نموداری که به‌تازگی موسسه تحقیقاتی و آماری سنسور تاور منتشر کرده است، می‌توان دریافت که اپلیکیشن‌های واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و تیک‌تاک موفق شده‌اند در صدر جدول پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در فروشگاههای آنلاین و اینترنتی همچون گوگل پلی‌استور و اپ استور اپل بایستند و از سایر رقبای خود پیشی بگیرند.
 

به گزارش ایتنا از ایسنا، با نگاهی اجمالی به نمودار بالا، آمار دانلود دو اپلیکیشن واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر که هر دو از برنامه‌های توسعه داده شده توسط زیرمجموعه‌های شرکت آمریکایی فیس‌بوک به شمار می‌روند، از مرز ۲۰۰ میلیون بار دانلود نیز عبور کرده است.

همچنین رنگ سبز که به دانلود در پلت‌فرم گوگل پلی استور تعلق دارد، بالغ بر ۸۰ درصد میزان دانلودهای کاربران را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است این درحالیست که میزان اندکی از دانلودها از فروشگاههای مذکور به پلت‌فرم اپ‌استور اپل مربوط می‌شود.

بعد از واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و تیک تاک، اپلیکیشن‌هایی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام، شیرایت(Share It)، یوتیوب، لایک ویدئو، نتفلیکس، اسنپ‌چت، اسپاتیفای، مرورگر اینترنتی ‌UC browser، بیوگو، هات‌استار، یوتیوب موزیک، پیکس‌آرت فوتو استودیو، ام‌ایکس پلیر، اوبر، توییتر و آمازون موفق شده‌اند به ترتیب عنوان پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در پلتفرم‌های پلی‌استور و اپ استور را از آن خود کنند.

این آمارها نشان می‌دهد که هر پنج اپلیکیشن نخست در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ همان اپلیکیشن‌های پرطرفدار در آخرین فصل از سال ۲۰۱۸ میلادی بوده و هیچ تغییری از این لحاظ برای دانلود اپلیکیشن‌ها رخ نداده است.
این آمارها که به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی تعلق دارد، نشان می‌دهد که کاربران تمایل بیشتری برای دانلود، دریافت و نصب اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی دارند.

ترتیب اپلیکیشن‌های موبایلی با آمار بیشترین دانلود در فروشگاه اپ‌استور اپل اندکی با مجموع پلت‌فرم‌ها و پلی‌استور متفاوت است به گونه‌ای که کاربران محصولات اپل نظیر گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیشترین دانلود را برای برنامه‌های تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام به ثبت رسانده‌اند این در حالیست که ترتیب آن در پلی‌استور تقریبا شمابه مجموع هر دو پلتفرم است.

طبق نمودار زیر، اپلیکیشن تیک‌تاک برای پنجمین فصل متوالی عنوان نخست در دانلود اپلیکیشن‌های اپ استور را به خود اختصاص داده است. یوتیوب نیز برای دومین فصل پیاپی در مقام دوم جای گرفته است این در حالیست که توییتر با ۱۱.۷ میلیون دانلود در رتبه شانزدهم این رده‌بندی قرار گرفته است.
 

طبق این این نمودار که در وب سایت sensortower آمده است، از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در اپ استور اپل می‌توان به ترتیب به تیک‌تاک، یوتیوب، اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر، فیس‌بوک، نتفلیکس، گوگل‌مپس، استادی گریت نیشن، جیمیل، اسپاتیفای، توتیائو، گوگل‌کروم، اسنپ‌چت، پیکس‌آرت فوتو استودیو، توییتر، پینترست، آمازون، آی‌کیوآی و اوبر اشاره کرد.  
کد مطلب: 57528
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام