۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۳

راهکار انقلابی شرکت‌های دوربین‌سازی برای مقابله با تصاویر جعلی

ایتنا - این سه غول صنعت دوربین‌سازی، بزودی سیستم امضای دیجیتالی را در دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه و تک‌لنزی بازتابی خود تعبیه خواهند کرد.
راهکار انقلابی شرکت‌های دوربین‌سازی برای مقابله با تصاویر جعلی

در حالی‌که فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی، امکان ساخت تصاویر و ویدیوهای جعلی اما بسیار متقاعد‌کننده را فراهم کرده‌اند، سازندگان بزرگ دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری همچون سونی، نیکون و کانن، راه‌حلی نوین برای رویارویی با این چالش ارائه کرده‌اند.

این سه غول صنعت دوربین‌سازی، بزودی سیستم امضای دیجیتالی را در دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه و تک‌لنزی بازتابی خود تعبیه خواهند کرد.

این سیستم به صورت خودکار، اطلاعاتی نظیر زمان و تاریخ عکاسی، موقعیت مکانی دوربین و هویت عکاس را به صورت یک امضای دیجیتال رمزنگاری شده، به تصویر متصل می‌کند تا اصل بودن آن را تضمین نماید.

به گفته کارشناسان، این سیستم امضای دیجیتال قابلیت مقاومت بالایی در برابر دستکاری‌های احتمالی تصاویر پس از ثبت آن‌ها توسط دوربین دارد و هدف آن تضمین اعتبار و یکپارچگی تصاویر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف مانند رسانه، خبر، علم و تحقیقات است.

سونی، نیکون و کانن بر سر یک استاندارد فنی مشترک برای اجرای این سیستم به توافق رسیده‌اند. آن‌ها همچنین قرار است این سیستم را با یک نرم‌افزار آنلاین تحت عنوان Verify سازگار کنند که امکان بررسی و تأیید رایگان تصاویر را برای همگان فراهم می‌نماید.

انتظار می‌رود فناوری جدید تا سال ۲۰۲۴ میلادی در دسترس عموم قرار گیرد. کارشناسان معتقدند چنین فناوری‌هایی، می‌تواند تا حد زیادی به بازگرداندن اعتماد عمومی نسبت به درستی محتوای تصویری در فضای دیجیتال کمک کند.
کد مطلب: 76439
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام