۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۱

فیس‌بوک ویدیوهای جعلی را برچسب‌گذاری می‌کند

ایتنا - نهاد مستقلی که نحوه تعدیل محتوای آنلاین توسط صاحب فیس‌بوک را بررسی می کند، اعلام کرد که این شرکت باید به جای حذف پست های جعلی، آنها را برچسب گذاری کند.
فیس‌بوک ویدیوهای جعلی را برچسب‌گذاری می‌کند

به گفته این نهاد، متا حق داشت که ویدیوی جعلی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را حذف نکند، چون این ویدئو سیاست رسانه‌ای این رسانه درباره دستکاری یک ویدیو را نقض نکرده بود. با این حال هیات نظارت این نهاد مستقل اعلام کرد که این سیاست نامنسجم است و باید پیش از اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز می‌شود، گسترش یابد. یکی از سخنگویان متا در این راستا گفت که در حال بازبینی این دستورالعمل است. متا گفت: «ما طبق آیین‌نامه ظرف ۶۰ روز به توصیه‌های آنها به صورت عمومی پاسخ خواهیم داد.»

هیات نظارت خواستار برچسب زدن بیشتر بر روی مطالب جعلی در فیس بوک شد، به ویژه اگر تحت یک خط مشی خاص قابل حذف نباشد. این هیات نظارت اعلام کرد که این امر می‌تواند روشی مقیاس‌پذیرتر را برای اعمال خط ‌مشی محتوای چند رسانه ای دستکاری شده‌ ارائه دهد و کاربران را در مورد محتوای جعلی یا تغییریافته آگاه کند. البته متا اعلام کرد که نگران این است که کاربران به طور بالقوه از اینکه آیا محتوای برچسب خورده دچار تنزل رتبه یا قابل حذف است، نشوند.

ویدئوی مورد بحث، تصاویر موجود از رئیس جمهور ایالات متحده را با نوه اش دستکاری کرده است تا اینطور به نظر برسد که او به طور نامناسبی او را لمس می کند. از آنجایی که تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی دستکاری نشده بود شامل سیاست نقض محتواهای رسانه ای متا نشد و در نتیجه آن را حذف نکردند.

سام گرگوری، مدیر اجرایی سازمان حقوق بشر Witness، گفت که این پلتفرم باید یک سیاست تطبیقی داشته باشد که به اصطلاح «جعل‌های تقلبی ارزان» و همچنین مطالب تولید شده یا تغییر یافته توسط هوش مصنوعی را مورد توجه قرار دهد، اما این نباید بیش از حد محدودکننده باشد و خطر حذف محتوای طنز را تهدید کند. محتوای طنز آمیز در واقع محتوایی تغییر یافته با هوش مصنوعی است که برای گمراه‌ کردن مخاطب طراحی نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 77113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام