۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۵

بلایی که هوش مصنوعی بر سر زنان آورد

ایتنا - هوش مصنوعی با وجود مزیت‌های هیجان انگیز فراوان، می‌تواند از سوی کلاهبرداران نیز مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. در حال حاضر، برنامه‌های تولید کننده تصاویر برهنه جعلی وجود دارد که استفاده از برخی از آنها رایگان است و این حقیقتی آشکار و ترسناک است.
بلایی که هوش مصنوعی بر سر زنان آورد

بر اساس گزارش «واشنگتن پست»، در حال حاضر، استفاده از ابزارها و برنامه‌های هوش مصنوعی برای تولید و پخش «تصاویر برهنگی» برای زنان به‌ویژه دختران نوجوان رو به افزایش است.

در این گزارش آمده است: «با توجه به اینکه اکثر کشورهای جهان هنوز قوانین حاکم بر این ابزارها را تصویب نکرده‌اند، این مسئله‌ای زنان را در سراسر جهان تهدید می‌کند.»

به گزارش ایتنا و به نقل از العین، روزنامه آمریکایی «گابی بل» اینفلوئنسر ۲۶ ساله را به عنوان نمونه آورد و نوشت: «با استفاده از هوش مصنوعی حدود ۱۰۰ تصویر جعلی از این اینفلوئنسر مشهور تولید و در اینترنت پخش شده است.»

این گزارش افزود: «سال جاری شاهد افزایش گسترده محتوای برهنگی جعلی در اینترنت، اعم از عکس یا کلیپ ویدئویی است. افراد با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ارزان و رایگان از جمله فناوری جعل عمیق (deepfake) می‌توانند عکس‌های معمولی را به عکس‌های «برهنه» تبدیل کنند.»

یک تحلیلگر هوش مصنوعی به نام «Genevieve Oh» به «واشنگتن پست» گفت: «با توجه به افزایش تولید و پخش تصاویر برهنه جعلی،۱۰ وب‌سایت برتری که تصاویر برهنه را منتشر می‌کنند، از سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش ۲۹۰ درصدی بوده‌اند.»

یکی از چالش‌هایی که قربانیان برنامه‌های هوش مصنوعی در ایالات متحده آمریکا با آن مواجه هستند، نبودن قانون فدرال برای مقابله با چنین ابزارهای جدیدی است. حتی فرمان اجرایی اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهوراین کشور «فقط به شرکت‌های فناوری توصیه می‌کند در استفاده از این ابزارها محتاط باشند اما آنها را مجبور نمی‌کند که نشانه‌ای روی تصاویر، ویدیوها یا صداها جعلی که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند، بگذارند.»

پیش از این، سین‌سیتی گزارش داده بود که بین ژوئیه ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، حدود ۱۰۴.۸۵۲ زن هدف چنین تصاویر قرار گرفته‌اند و تصاویر برهنه آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
کد مطلب: 75412
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام