۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۳

مشکل تکراری برای کاربران آیفون؛ چرا تیک‌تاک رمز گوشی را درخواست می‌کند؟

ایتنا - اخیرا تیک‌تاک از کاربران آیفون درخواست وارد کردن رمز عبور گوشی خود کرد تا بتوانند وارد این اپلیکشن‌ چینی شوند.. پس اصل ماجرا چیست؟
مشکل تکراری برای کاربران آیفون؛ چرا تیک‌تاک رمز گوشی را درخواست می‌کند؟

معمولاً اپلیکشن‌ها رمز عبور تلفن‌همراه را درخواست نمی‌کنند، اما درخواست مکرر وارد کردن رمز گوشی کاربران آیفون‌ در تیک‌تاک، کاربران را گیج‌ کرده است.

یکی از سخنگویان شرکت فناوری چینی «بایت‌دانس» مالک تیک‌تاک گفت: «درخواست کردن رمز عبور کاربران iOS یک مشکل ناشی از به‌روز رسانی تیک‌تاک است که با همکاری شریک امنیتی ما در ایالات متحده آمریکا شروع به انتشار آن کرده‌ایم. این مشکل تکراری برای کمی از کاربران ظاهر شده اما در حال حاضر حل شده است و کاربران دیگر این درخواست را نخواهند دید.»

از اوایل ماه جاری، گزارش‌های مربوط به این مشکل تکراری در شبکه‌های و رسانه‌های اجتماعی از جمله Reddit منتشر شده است.

 

یکی از کاربران شبکه اجتماعی معروف «ردیت -Reddit» نوشت: «تیک‌تاک به طور تصادفی شروع به درخواست رمز عبور آیفون کرد تا بتوانم وارد این اپلیکیشن شوم. می‌توانم روی دکمه «لغو» در پایین کلیک کنم و اپلیکیشن را باز کنم و به فید دسترسی پیدا کنم. اما در مورد این مشکل تکراری چه کاری باید انجام دهم؟ از این بابت نگرانم.»

بسیاری از کاربران ردیت پیشنهاد به‌روز رسانی یا حذف این اپلیکیشن و نصب مجدد آن را دادند، اما این راه‌حل‌ها ناکام مانده‌اند.»

با توجه به اینکه پلتفرم تیک‌تاک متعلق به یک شرکت چینی به نام «بایت‌دانس - ByteDance» است، برخی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی معروف «ردیت» به شوخی گفتند: «دولت چین سعی می‌کند اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کند.»

پلتفرم تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: «این مشکل تنها یک باگ بود و دیگر نباید برای کاربران آیفون ظاهر شود.»
 

تیک‌تاک از کلیدهای عبور پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از ویژگی تشخیص چهره یا قابلیت تشخیص لمسی از iCloud وارد حساب خود شوید.
کد مطلب: 76438
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام