۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۰
پیمودن هزار کیلومتر با هربار شارژ

برند چینی NIO جای تسلا را می‌گیرد

ایتنا - ویلیام لی، مدیرعامل شرکت NIO سازنده خودروهای برقی در چین، از آزمایش موفق باتری جدید این خودرو که با هر بار شارژ بیش از هزار کیلومتر مسافت را می‌پیماید خبر داد.
برند چینی NIO جای تسلا را می‌گیرد

ویلیام لی، مدیرعامل خودروسازی NIO که از رقبای جدی تسلا در بازار خودروهای برقی در چین به‌شمار می‌رود، در سفری ۱۴ ساعته بین دو شهر شانگهای و شامن چین، باتری جدید خودروهای برقی تولید کمپانی خودشان را آزمایش کرد که در عین ناباوری، این باتری مسافت ۱۰۴۴ کیلومتری بین این دو شهر را پاسخ داد و در انتها ۳ درصد از شارژ آن اضافه آمد.

این اتفاق می‌تواند زنگ خطری برای ایلان ماسک و کمپانی خودروسازی تسلا باشد. چراکه یکی از عواملی که در جذب مشتریان به سمت خودروهای برقی اهمیت دارد، ظرفیت باتری خودرو است.

در سفری که ویلیام لی برای آزمایش این باتری انجام داد، از تمامی مسیر فیلمبرداری کرد و در قالب ویدیویی کوتاه‌تر برای مخاطبان و کاربران در فضای مجازی منتشر کرد. 

باتری مورد اشاره در خودرو برقی Nio ET7 نصب شده بود و در طول سفر شارژ مجدد نشد و حتی با وجود سرمای شدید در منطقه با حدود ۳ درصد شارژ در انتهای مسیر، همچنان بدون مشکل کار می‌کرد.

 

به گفته آقای مدیرعامل این باتری با ظرفیت ۱۵۰ کیلووات ساعتی، بالاترین چگالی انرژی را بین همه باتری‌های تولیدشده در خودروهای الکتریکی ارائه می‌دهد. هرچند که لی برنامه زمان‌بندی تولید انبوه باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در سال ۲۰۲۴ را رسماً اعلام نکرده است.

شرکت NIO باوجود تولیدات باکیفیت، هنوز نتوانسته بازار را از آن خود کند‌‌ و تاکنون روی هر خودروی تولیدشده ۱۲ هزار دلار ضرر کرده است. باتری مذکور نیز به نظر می‌رسد با لیبل ۴۲۰۰۰ هزار دلار به فروش برسد که این مبلغ معادل قیمت یک خودروی برقی تسلا مدل Y در چین است.

اگرچه NIO اعلام کرده که مشتریان می‌توانند خودروهای تسلا را بدون باتری خریداری کرده و از باتری‌های جدید این کمپانی استفاده کند‌‌.

کمپانی Nio که بیش‌ از دو هزار ایستگاه تعویض باتری در سرتاسر چین تعبیه کرده، انتظار دارد از طریق باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی پیشگامانه‌ و جدیدش بتواند سطح تقاضا برای خودروهای برقی خود را افزایش داده و در نتیجه شاهد بهبود درآمد و سوددهی شرکت باشد.
کد مطلب: 76395
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام