۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۹

اتومبیل‌های بعدی نیسان ذهن شما را می‌خوانند

ایتنا - این فناوری نیازمند آن است که راننده یک دستگاه مخصوص را روی سر خود قرار دهد که این دستگاه در اصل وظیفه محاسبه فعالیت‌های مغزی را برعهده دارد.
اتومبیل‌های بعدی نیسان ذهن شما را می‌خوانند
اتومبیل‌های آینده نه تنها می‌توانند به صورد خودکار و خودران حرکت کنند، بلکه این امکان برای آنها در نظر گرفته شده است تا ذهن شما را بخوانند.

به گزارش ایتنا به نقل از پی‌سی‌مگ، شرکت خودروسازی نیسان از ساخت فناوری جدیدی موسوم به «مغز-به-اتومبیل» که به وسیله نقلیه امکان می‌دهد سیگنال‌های منعکس شده از سوی مغز راننده را دریافت کند.

ممکن است این فناوری غیرواقعی به نظر برسد. ولی شرکت ژاپنی نیسان توضیح داد فناوری مذکور که به صورت اختصاصی با نام B2V شناخته می‌شود مزایای فراوانی را در حالت رانندگی خودکار و رانندگی دستی در اختیار دارد و در تمامی آزمایش‌های صورت گرفته کاملا موفق عمل کرده است.

این فناوری نیازمند آن است که راننده یک دستگاه مخصوص را روی سر خود قرار دهد که این دستگاه در اصل وظیفه محاسبه فعالیت‌های مغزی را برعهده دارد و به صورت همزمان سیستم‌های رانندگی خودکار در اتومبیل را تحلیل می‌کند.

زمانی که شما پشت فرمان هستید و اتومبیل را به صورت دستی هدایت می‌کنید، فناوری B2V می‌تواند ذهن شما را بخواند و به عنوان مثال متوجه شود که قصد دارید فرمان را در یک جهت خاص بچرخانید یا اینکه پدال گاز را فشار دهید.
با این اطلاعات فناوری‌های دستیار راننده می‌توانند سریع‌تر عکس‌العمل نشان دهند و زمان لازم برای اعمال هرگونه تصمیم حین رانندگی به حداقل برسد.

در شرایطی که فناوری مذکور در حالت اتومبیل خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد، این امکان فراهم می‌شود تا احتمال هرگونه ناراحتی یا مشکل در شما شناسایی شود.
در چنین شرایطی اتومبیل با استفاده از هوش مصنوعی حالت رانندگی خود را تغییر می‌دهد تا اضطراب یا نگرانی در سرنشینان به حداقل برسد.

شرکت نیسان اعلام کرد هفته آینده در جریان برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان موسوم به CES 2018 که در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود، از این فناوری رونمایی خواهد کرد.
 
کد مطلب: 51581
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام