۰
plusresetminus
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۵

افزایش نگرانی از تاثیر هوش مصنوعی بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

ایتنا - نشریه آمریکایی هیل از قول کارشناسان هشدار می‌دهد در صورتی‌که برای دریافت اطلاعات درمورد برگه‌های رای، تقویم یا محل‌های رای‌گیری از ربات‌های چت هوش مصنوعی استفاده شود، ممکن است اطلاعات گمراه‌ کننده‌ای به رای‌دهندگان ارائه شود.
افزایش نگرانی از تاثیر هوش مصنوعی بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

هوش مصنوعی – فناوری پیشرفته‌ای که می‌تواند متن، تصویر و صدا تولید کند و حتی ویدیوهای جعلی بسازد می‌تواند به تشدید اطلاعات نادرست در چشم‌انداز سیاسی ایالات متحده که از هم‌اکنون دوقطبی شده دامن زده و اعتماد رای‌دهندگان را به سیستم انتخاباتی این کشور کاهش دهد.

ایتان بوئنو د مسکیتا، رئیس موقت دانشکده سیاست عمومی هریس دانشگاه شیکاگو گفت:«انتخابات ۲۰۲۴ انتخابات هوش مصنوعی خواهد بود، دقیقا همانطور که سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۲۰ انتخابات رسانه‌های اجتماعی بود. همه ما در زمینه راه‌هایی که این امر سیاست‌مان را تغییر می‌دهد مطالبی خواهیم آموخت.»

نشریه آمریکایی هیل از قول کارشناسان هشدار می‌دهد در صورتی‌که برای دریافت اطلاعات درمورد برگه‌های رای، تقویم یا محل‌های رای‌گیری از ربات‌های چت هوش مصنوعی استفاده شود، ممکن است اطلاعات گمراه‌ کننده‌ای به رای‌دهندگان ارائه شود، افزون بر آن نامزدها نیز ممکن است برای ایجاد یا انتشار اطلاعات نادرست یا دروغ‌پراکنی علیه کاندیداهای خاصی از آن استفاده کنند.

نظرسنجی یوشیکاگو هریس/ ای‌پی-ان‌او‌آرسی (UChicago Harris/AP-NORC) که در نوامبر منتشر شد نشان می‌دهد اکثریت دو حزبی بزرگسالان ایالات متحده آمریکا نگرانند که استفاده از هوش مصنوعی «انتشار اطلاعات نادرست را در انتخابات ۲۰۲۴ افزایش دهد.»

نظرسنجی مورنینگ کانسالت- اکسیوس (Morning Consult-Axios) نیز نشان داد که طی ماه‌های اخیر تعداد بزرگسالان آمریکایی که فکر می‌کنند هوش مصنوعی بر اعتماد به تبلیغات نامزدها، و به طور کلی روی نتیجه انتخابات تاثیر منفی دارد افزایش یافته است.

یکی از کارشناسان این نظرسنجی توضیح داد که هوش مصنوعی در کارهایی مانند ساختن ویدیوهای جعلی، تصاویر جعلی و غیره که ظاهری بسیار قانع‌کننده‌ داشته و تشخیص آنها از واقعیت بسیار دشوار است، برای کارزارهای سیاسی یا دست‌کم کمیته‌های اقدام سیاسی یا سایر فعالان این عرصه به ابزاری کارآمد تبدیل می‌شود.

تابستان سال جاری، برنامه کمیته اقدام سیاسی کوتاه نمی‌آید (PAC Never Back Down) که طرفدار دی سنتیس شده است، گویا برای یک تبلیغ تلویزیونی از صدای ساختگی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده که تولید هوش مصنوعی بود استفاده کرد.

درست پیش از سومین مناظره ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان، ستاد انتخاباتی ترامپ ویدیویی منتشر کرد که گویا با تقلید از صدای نامزدهای حزب جمهوری‌خواه، خود را با نام مستعار محبوب ترامپ معرفی می‌کردند.

بهره‌برداری از هوش مصنوعی در کارزارهای سیاسی، شرکت‌های فناوری و مقام‌های دولتی را برآن داشته تا مقررات مربوط به این فناوری را اعمال کنند. گوگل پیشتر در سال جاری اعلام کرد از تبلیغ‌کنندگان تایید شده انتخاباتی می‌خواهد زمانی که تبلیغ‌شان به‌شکل دیجیتالی تولید شده یا تغییر کرده، آن را «به‌وضوح اعلام کنند».  

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر فرمانی اجرایی درمورد هوش مصنوعی صادر کرد. این فرمان شامل استانداردهای جدید ایمنی و طرح‌هایی برای وزارت بازرگانی بود تا درمورد احراز هویت و ته‌نقش [واترمارک] محتوا رهنمودهایی ایجاد کند.

در این حال برخی از نامزدها با تایید نگرانی‌های جدی برای احتمال استفاده نادرست از هوش مصنوعی در سیاست و سایر حوزه‌ها معتقدند باید فرصت‌هایی را که این فناوری ارائه می‌دهد درک کرده و از آنها استقبال کنیم.

نشریه هیل به نقل از کارشناسان می‌نویسد راه حل کلیدی برای مقابله با این فناوری می‌تواند این باشد که کاربران را مقابل آن قرار دهیم. به جای صرف زمان زیاد برای پیش‌بینی هر مورد استفاده از این فناوری روی راهبردهای کاهشی تمرکز کنیم که می‌دانیم به آن تهدیدها که تشدید شده‌اند واکنش نشان می‌دهند.

همچنین تولید پیام‌هایی که روایت‌های نادرست مکرر را پیش‌بینی کرده و آن را پیش از برگزاری انتخابات در دسترس رای‌دهندگان قرار دهد از جمله راه‌هایی است که می‌توان مطمئن شد رای‌دهندگان اطلاعات معتبر موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.
کد مطلب: 76325
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام