۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۲

انتخابات 2024: غول‌های فناوری بر ضد دستکاری هوش مصنوعی با یکدیگر متحد می‌شوند

ایتنا - بیست شرکت فناوری پیشرو از جمله ادوبی، آمازون، گوگل و مایکروسافت برای رسیدن به "توافق‌نامه فناوری مبارزه با استفاده فریب‌آمیز از هوش مصنوعی در انتخابات 2024" به یکدیگر پیوستند تا با محتوای مضر هوش مصنوعی در انتخابات مبارزه کنند.
انتخابات 2024: غول‌های فناوری بر ضد دستکاری هوش مصنوعی با یکدیگر متحد می‌شوند
بیست شرکت فناوری پیشرو، از جمله ادوبی، آمازون، گوگل، آی‌بی‌اِم، متا، مایکروسافت، اوپن‌ای‌آی، تیک‌تاک و ایکس متعهد شده‌اند که برای شناسایی و مبارزه با محتوای مضر هوش مصنوعی همکاری کنند.

به گزارش ایتنا "توافق‌نامه فناوری برای مبارزه با استفاده فریب‌آمیز از هوش مصنوعی در انتخابات 2024"، مجموعه‌ای از تعهدات را شامل می‌شود که هدف آن، استقرار فناوری‌های شناسایی و مبارزه با محتوای مضر تولید شده توسط هوش مصنوعی است که برای فریب رای‌دهندگان طراحی شده است.
این توافق‌نامه فناوری، به محتوای دیجیتالی، از جمله صدا، ویدئو و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی اشاره دارد که ظاهر، صدا، یا اعمال نامزدهای سیاسی، مقامات انتخاباتی و دیگر نقش‌آفرینان اصلی در انتخابات دموکراتیک را به‌طور فریبنده تقلید کرده یا تغییر می‌دهد، یا اطلاعاتی نادرست را در اختیار رای‌دهندگان می‌گذارد درباره این‌که کِی، کجا و چگونه رای‌شان را به صندوق بیندازند

امضاکنندگان با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا ابزارهایی را برای شناسایی و مبارزه با تکثیر این گونه محتوای هوش مصنوعی به‌صورت آنلاین بسازند، مبارزه‌های آگاهی‌رسانی را انجام دهند، و اطلاعات و منابع را به اشتراک بگذارند تا بر اثربخشی فناوری‌های‌شان بیفزایند و ایمنی اجتماعات آنلاین‌شان را تضمین کنند.

به بیانی دقیق توان گفت، شرکت‌ها با هشت تعهد موافقت می‌کنند:
1-
اطلاعات غلط تولید شده توسط هوش مصنوعی نیز وجود دارد و احزاب سیاسی و سایر گروه‌های ذینفع نیز از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در تبلیغات‌شان بهره می‌برند
به ساخت و اجرای فناوری برای کاستن از خطرات مرتبط با محتوای انتخاباتی فریب‌آمیز هوش مصنوعی از جمله ابزارهای متن‌باز در صورت لزوم بپردازند؛
2- به ارزیابی مدل‌ها در محدوده این توافق‌نامه بپردازند برای درک خطراتی که شاید در مورد محتوای فریب‌آمیز هوش مصنوعی داشته باشند؛
3- به دنبال شناسایی توزیع این محتوا در پلتفرم‌های‌شان باشند؛
4- درصدد رسیدگی مناسب به این محتوای شناسایی شده در پلتفرم‌های‌شان باشند؛
5- انعطاف‌پذیری بین‌صنعتی را در برابر محتوای انتخاباتی فریب‌آمیز هوش مصنوعی تقویت کنند؛
6- به ارائه شفافیت برای عموم افراد در مورد نحوه برخورد شرکت با آن بپردازند؛
7- همچنان با سازمان‌های جامعه مدنی گوناگون در سراسر جهانی و دانشگاهیان تعامل برقرار کنند؛
8- پشتیبان کوشش‌های صورت گرفته برای تقویت آگاهی عمومی، سواد رسانه‌ای و تاب‌آوری کل جامعه باشند.
 
این ابتکار همچنین درصدد ارتقا بخشیدن انعطاف‌پذیری بین بخش‌ها در برابر محتوای انتخاباتی گمراه کننده هوش مصنوعی و همکاری با سازمان‌های جامعه مدنی جهان، دانشگاهیان و سایر ذینفعان است.

گفتنی است توافق‌نامه فناوری در کنفرانس امنیتی مونیخ(MSC) در 16 فوریه 2024 در چارچوب انتخابات سال 2024 که بیش از چهار میلیارد تن در بیش از 40 کشور رای‌شان را به صندوق خواهند انداخت، اعلام شد.
 
همانطور که چت ربات مایکروسافت کوپایلت نشان داده است، اینک اطلاعات غلط تولید شده توسط هوش مصنوعی نیز وجود دارد. احزاب سیاسی و سایر گروه‌های ذینفع نیز از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در تبلیغات‌شان بهره می‌برند.
در یک مورد، در ایالات متحده امریکا با تماس رباتی با صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی به مردم نیوهمپشایر توصیه شده بود که در انتخابات مقدماتی رای ندهند!
 
کد مطلب: 77559
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام