۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۱

دلایل تغییر اپل به شارژر USB-C چیست؟

ایتنا - اپل اخیرا خط تولید شارژر لایتنینگ خود را پس از ۱۱ سال عرضه، متوقف کرد که طبق گزارشی که CNN منتشر کرده، این یک نقطه عطف برای این شرکت از طریق پذیرش سیستم شارژ جهانی USB-C است.
دلایل تغییر اپل به شارژر USB-C چیست؟

این شرکت  در جریان کنفرانس سالانه خود اعلام کرد که تمامی گوشی‌های هوشمند نسل جدید به شارژر USB-C و آخرین نسخه AirPods Pro نیاز دارند. اگرچه این شرکت قبلاً آی‌پد و مک‌بوک‌های خود را به شارژر USB-C تبدیل کرده بود، اما تاکنون در برابر ایجاد این تغییر در آیفون مقاومت نکرده است.

تصمیم اپل کمتر از یک سال پس از رای اتحادیه اروپا به تصویب قانونی است که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال، بلندگوهای قابل حمل و سایر دستگاه‌های کوچک را ملزم می‌کند تا سال ۲۰۲۴ از شارژر USB-C استفاده کنند. هدف این قانون کاهش تعداد دستگاه‌های اپل است. شارژ و کابل‌هایی که مصرف‌کنندگان هنگام خرید یک دستگاه جدید باید با آن‌ها سر و کار داشته باشند، به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌ها و شارژرها را حتی اگر توسط سازنده‌های مختلف تولید شده‌اند، با هم ترکیب کنند.

بنابراین، مشتریان اپل اکنون می‌توانند از شارژر USB-C برای تامین انرژی آیفون، آی‌پد و رایانه‌های مک خود استفاده کنند و همچنین می‌توانند با استفاده از شارژر جدید، دستگاهی را از برند دیگری شارژ کنند.

سال گذشته، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، گرگ گوسویاک، به ارزش و گسترش شارژر لایتنینگ اشاره کرد که برای شارژ سریع‌تر دستگاه‌ها طراحی شده، اما توضیح داد که «ما باید از تصمیم اتحادیه اروپا تبعیت کنیم.»

تصمیم اتحادیه اروپا بخشی از یک تلاش بزرگتر برای رسیدگی به زباله‌های الکترونیکی به طور کلی است، اما ممکن است در کوتاه‌مدت با حذف تدریجی کابل‌های لایتنینگ، زباله‌های بیشتری تولید کند. اگرچه اپل نگرانی‌های زیست‌محیطی خود را در مورد اتفاقاتی که ممکن است برای شارژرهای قدیمی لایتنینگ خود بیفتد ابراز کرده است، اما دلایل مالی نیز برای مقاومت در برابر این تغییر دارد.

به گفته توماس هاوسون، معاون تحقیقات Forrester، حرکت به سمت شارژر USB-C بعید است که انگیزه‌ای برای مردم برای خرید یک دستگاه جدید باشد، اما ممکن است برخی از مصرف‌کنندگانی را که به دلیل محدودیت‌های شارژ از خرید آیفون امتناع کرده‌اند تأثیر بگذارد. 

با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌های تلفن همراه در حال حاضر از شارژر USB-C استفاده می‌کنند، از جمله آی‌پدهای اپل و رایانه‌های مک، دسترسی به سیم‌های شارژ نباید خیلی سخت یا گران باشد. اما محصولات تقلبی فراوان هستند و برخی از شارژرهای USB-C ایمن‌تر از بقیه هستند.
کد مطلب: 76319
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام