۰
plusresetminus
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۱۳

اتصال طولانی‌مدت شارژر به گوشی چه خطراتی دارد؟

ایتنا - اگر گرمای باتری به ۶۰ درجه برسد، تنها ۴۰ درصد از صد درصد ظرفیت آن در دسترس خواهد بود. این گرما اغلب از شارژ کردن گوشی در طول شب و قرار دادن آن در زیر بالشت، پتو یا حتی داخل قاب محافظ، ایجاد شده ‌و توانایی باتری برای شارژ تا ظرفیت کامل را محدود می‌کند.
اتصال طولانی‌مدت شارژر به گوشی چه خطراتی دارد؟

گوشی‌های تلفن همراه هوشمند اغلب طی دو الی سه ساعت به شارژ کامل می‌رسند و اتصال شارژر به آن‌ها بصورت طولانی‌مدت به‌ویژه در زمان خواب شب، موجب آسیب رسیدن به باتری آن می‌شود.

اتصال بیش از حد و طولانی‌مدت شارژر به گوشی تلفن همراه باعث داغ شدن بیش از حد آن می‌شود. این گرما اگر در طول یک سال روی ۴۰ درجه باشد، باتری گوشی آسیب دیده و تنها ۶۵ درصد از ظرفیت آن در دسترس قرار خواهد گرفت. 

اگر گرمای باتری به ۶۰ درجه برسد، تنها ۴۰ درصد از صد درصد ظرفیت آن در دسترس خواهد بود. این گرما اغلب از شارژ کردن گوشی در طول شب و قرار دادن آن در زیر بالشت، پتو یا حتی داخل قاب محافظ، ایجاد شده ‌و توانایی باتری برای شارژ تا ظرفیت کامل را محدود می‌کند.

بنابراین توصیه می‌شود که گوشی خود را در میانه روز و کوتاه‌مدت به شارژ بزنید و ۴۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت آن را بیشتر شارژ نکنید تا عمر باتری شما بیشتر شود.

گوشی‌های جدید تنها به ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه برای شارژ کامل نیاز دارند و شارژ مداوم طی شب به تدریج باعث فرسودگی باتری می‌شود.

 

همه‌‌ کاربران باید بپذیرند که باتری‌ها از محدودیت عمر برخوردارند و با استفاده از گوشی، کاهش عمر باتری امری اجتناب‌ناپذیر است. تنها مراقبت‌های ویژه می‌توانند این فرآیند را به تأخیر بیندازند اما اثر آن‌ها پس از یک دوره‌ خاصی کاهش پیدا می‌کند.

برخی از کاربران نیز علیرغم اینکه شب تا صبح و طولانی‌مدت گوشی خود را به شارژ نمی‌زنند و مسائل مربوط به آن را رعایت می‌کنند باز هم از خالی شدن باتری گوشی خود رنج می‌برند. 

دلیل خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح را می‌توان در فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه جستجو کرد. بهتر است بدانید به محض خارج شدن از برنامه عملکرد آن‌ها متوقف نمی‌شود. برخی اپلیکیشن‌ها از قابلیتی بهره‌مند هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی پس از بسته شدن، در زمینه به فعالیت خود ادامه دهند، گاهی از اینترنت استفاده کنند و باعث مصرف بیش از حد باتری شوند.

همچنین توصیه می‌شود که از انجام کارهای سنگین با گوشی در هنگام شارژ خودداری کنید. چراکه باعث داغ شدن گوشی و کم شدن عمر آن می‌شود. تلفن همراهی که دست‌کم دو سال عمر می‌کند، اگر برخی مسائل را هنگام شارژ کردن آن رعایت نکنید عمرش را به زیر یک سال کاهش می‌دهید.
کد مطلب: 76315
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام