۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲

چند دلیل برای دیر شارژ شدن گوشی

ایتنا - علت دیر شارژ شدن گوشی چیست؟ یکی از مشکلات گوشی‌های موبایل که شاید پیشرفت محسوسی در آن صورت نگرفته و این باعث تعجب و تردید خیلی از کاربران است، باتری‌های گوشی‌های موبایل هستند. در این مقاله قصد داریم علت دیر شارژ شدن گوشی تلفن همراه را از جوانب مختلف بررسی کنیم.
چند دلیل برای دیر شارژ شدن گوشی

11 علت اصلی دیر شارژ شدن گوشه های مو بایل عبارتند از:

۱. استفاده از کابل نامناسب
شایع ترین علت دیر شارژ شدن گوشی استفاده از کابل شارژ نامناسب است. این کابل ها معمولا پس از استفاده طولانی مدت دچار آسیب هایی می شوند که ممکن است روی سرعت انتقال جریان آنها تاثیر بگذارد. معمولا کاربران پس از مدتی استفاده از یک کابل شارژ به آن عادت می کنند و متوجه کاهش سرعت انتقال شارژ نمیشوند.

معمولا کاربران اعتقاد دارند تا زمانی که شارژ از طریق کابل به گوشی منتقل شده و روی صفحه گوشی علامت تایید شارژ ظاهر شود یعنی کابل سالم است. اما این صحیح نیست و فرسودگی کابل می تواند سرعت شارژ را به شدت کاهش دهد.

۲. مشکل در منبع برق مورد استفاده برای شارژ
علت دیر شارژ شدن گوشی می تواند استفاده از منبع برق نامناسب باشد. باید دقت کنید که حتما از خود شارژر اصلی گوشی خودتان استفاده کنید. شارژهای دیگر با ولتاژ و جریان گوشی شما هماهنگ نیستند و روی زمان شارژ تاثیر می گذارند.

همچنین هنگام استفاده از کامپیوتر سرعت شارژ به شدت کاهش می یابد جوری که شاید احساس کنید در مدت یک ساعت فقط چند درصد به شارژ شما اضافه شده یا حتی شاید مقدار شارژ هیچ تغییری نکرده باشد. معمولا سریعترین روش برای شارژ گوشی استفاده از کابل و شارژر خود گوشی و برق مستقیم شهری است. هر روش دیگری می تواند سرعت شارژ گوشی را به شدت کاهش دهد.

۳. استفاده از آداپتور نامناسب
علت دیر شارژ شدن گوشی می تواند آداپتور نامناسب باشد. آداپتور گوشی شما تاثیر زیادی در بازدهی شارژ گوشی دارد. آداپتورها طوری طراحی می شوند که از گوشی شما در برابر تغییر ولتاژهای ناگهانی جلوگیری کنند. این تغییر ولتاژها ممکن است به خود آداپتور آسیب بزنند. آداپتورهای آسیب دیده در اثر تغییرات ناگهانی ولتاژ می توانند مشکلاتی را برای گوشی شما ایجاد کنند که یکی از آنها دیر شارژ شدن گوشی است.

۴. استفاده از گوشی‌های قدیمی
گوشی های جدید دارای یک چیپ شارژ سریع می باشند که باعث می شود گوشی در کمتر از دو ساعت کاملا شارژ شود. این گوشی ها به اصطلاح شارژ سریع هستند. برخی گوشی های پرچم دار از قابلیت توربو شارژ برخوردار هستند که حتی قابلیت آنها نسبت به گوشی های شارژ سریع معمولی نیز بهتر است.

علت دیر شارژ شدن گوشی می تواند قدیمی بودن گوشی شما باشد. اگر از گوشی های قدیمی استفاده می کنید نباید انتظار داشته باشید گوشی شما به سرعت شارژ شود. این گوشی ها فاقد چیپ شارژ سریع هستند و برای شارژ کامل به طور طبیعی به ۳ ساعت زمان احتیاج دارند.

۵. استفاده از یک باتری فرسوده
علت دیر شارژ شدن گوشی می تواند فرسودگی باتری باشد. در ابتدا که یک گوشی خریداری می شود، باتری آن در بهترین حالت ممکن قرار دارد. در تایم استاندارد شارژ می شود و با توجه به نوع استفاده بین یک تا دو روز روشن می ماند.

به مرور زمان باتری فرسوده می شود. معمولا آن زمان را همگی تجربه کرده اید که باتری شما در مدت بیست دقیقه شارژ کامل می شود و تا یک روز کامل قابل استفاده است. هنگامی که به این نقطه می رسید عمر باتری شما نزدیک به تمام شدن است.

در مورد برخی باتری ها فرسودگی به این شکل اتفاق می افتد که باتری بسیار دیرتر از زمان استاندارد اولیه خود شارژ می شود. در گوشی های قدیمی تر به راحتی می توانستید یک باتری خریداری کرده و خود آن را جایگزین کنید.

در گوشی های مدل های جدیدتر باطری گوشی، پشت قاب پرس شده است و برای تعویض آن مجبورید به مراکز تعمیرات و خدمات گوشی تلفن و یا نمایندگی ها مراجعه کنید. در این حالت برای تعویض باطری گوشی به دستگاه مخصوص و مهارت نیاز است.
 


۶. اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه
علت دیر شارژ شدن گوشی می تواند اپلیکیشن های فعال در پس زمینه باشد. عمده ترین مصرف کننده شارژ گوشی صفحه نمایش آن می باشد، ولی اپلیکیشن های فعال در پس زمینه نیز می توانند روی مصرف باتری گوشی تاثیر زیادی داشته باشند.

برخی از اپلیکیشن ها حتی پس از بستن در گوشی باز میمانند و از باتری گوشی تغذیه می کنند. این اپلیکیشن ها همچنین سرعت شارژ گوشی را کاهش می دهند زیرا در حین شارژ شدن گوشی، در حال تغذیه باتری هستند.

گاهی برخی از این اپلیکیشن ها دارای باگ هایی هستند که در منابع سیستم ها اختلال ایجاد می کنند. برای حل مشکل باید این اپلیکیشن ها را از تسک منیجر گوشی پاک کنید. با انجام دوره ای این کار می توانید تا حد زیادی مصرف باتری را بهینه کنید.

۷. مسدود شدن پورت USB
علت دیر شارژ شدن گوشی میتواند مسدود شدن پورت USB باشد. در اثر گذشت زمان و به دلیل قرار دادن گوشی در جیب و کیف، پرز، موی ریز و گرد و خاک داخل فضای USB جمع میشود و هنگام اتصال کابل، اتصال به درستی برقرار نمیشود. برای رفع این مشکل می توانید داخل پورت USB را با چراق قوه نگاه کنید و اگر از گرد و غبار پر شده، آن را با یک خلال دندان پلاستیکی با احتیاط تمیز کنید.

۸. آسیب دیدن یا خوردگی پورت USB
علت دیر شارژ شدن گوشی میتواند آسیب دیدگی پورت USB باشد. اگر یک پین داخل پورت USB شکسته باشد یا به هر دلیلی مسیر شارژ با مشکل روبرو شده باشد، باطری گوشی دیر شارژ میشود. دلیل دیگر دیر شارژ شدن می تواند خوردگی پورت در اثر عرق و رطوبت باشد. در این حالت برای بررسی گوشی، مسیر شارژ و آی سی شارژ باید به نمایندگی تعمیرات گوشی تلفن همراه خود مراجعه کنید.

۹. پورت usb دچار سوختگی در محل کانکشن ها شده است
۱۰. استفاده از گوشی در هنگام شارژ شدن
۱۱. باتری شما نیاز به شوک دارد


منبع: برنا
کد مطلب: 66886
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام