۰
plusresetminus
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۳
با همکاری مایکروسافت و تام‌تام:

هوش مصنوعی مولد وارد خودروها می‌شود

ایتنا - این ابزار به کاربران امکان می‌دهد به محاوره طبیعی برای مسیریابی، یافتن توقف‌گاه‌ها در مسیر، کنترل سیستم‌های داخل هواپیما، باز کردن پنجره‌ها و تقریباً هر کار دیگری که راننده در حین رانندگی انجام می‌دهد بپردازند.
هوش مصنوعی مولد وارد خودروها می‌شود
تام‌تام (TomTom) به تازگی یک «دستیار خودرو محاوره‌ای کاملاً یکپارچه مبتنی بر هوش مصنوعی» را معرفی کرده است که در آینده نزدیک در پلتفرم‌های اطلاعات و سرگرمی (اینفوتینمنت) داشبورد ظاهر می‌شود.
 
این شرکت ادعاهای جسورانه‌ای را برای هوش مصنوعی خود مطرح کرده و گفته است که امکان «تعامل صوتی کاملتری» فراهم می‌آورد و به کاربران امکان می‌دهد به محاوره طبیعی برای مسیریابی، یافتن توقف‌گاه‌ها در مسیر، کنترل سیستم‌های داخل هواپیما، باز کردن پنجره‌ها و تقریباً هر کار دیگری که راننده در حین رانندگی انجام می‌دهد بپردازند.
 
این شرکت، که بیشتر به خاطر تولید پلتفرم‌های GPS شناخته شده‌است، برای توسعه این دستیار هوش مصنوعی با مایکروسافت همکاری کرد. این فناوری از مدل‌های زبان بزرگ OpenAI، علاوه بر محصولات مایکروسافت مانند Azure Cosmos DB و Azure Cognitive Services استفاده می‌کند. Cosmos DB یک دیتابیس چند مدلی است و Cognitive Services مجموعه‌ای از APIها برای استفاده در اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی است، از اینرو این محصول قاعدتاٌ یک دستیار توانمند است که از تازه‌ترین پیشرفت‌ها بهره می‌برد.
 

تام‌تام وعده داده است که این دستیار صوتی قابلیت یکپارچه‌سازی با انواع رابط‌های کاربری ارائه شده توسط خودروسازان بزرگ را خواهد شد، و اینکه شرکت خودروسازی مالکیت برند خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین این محصول می‌تواند در خودروهای تولیدکنندگان مختلف ظاهر شود. این شرکت هیچ همکاری قطعی با خودروسازهای معروف را اعلام نکرده است، اما این فناوری در کابین دیجیتال اختصاصی تام‌تام، که یک پلت‌فرم باز و ماژولار اینفوتینمنت داخل‌خودرویی است، ادغام خواهد شد.
 
این اولین بار نیست که یک شرکت سعی می‌کند یک LLM را در داخل یک ماشین بگنجاند. در ماه ژوئن، مرسدس یک برنامه بتای سه ماهه را اعلام کرد که مدل‌های ChatGPT را در خودروهای منتخب گنجانده بود. این ابزار همچنین از سرویس OpenAI آژور مایکروسافت بهره می‌برد. تام‌تام در ماه ژانویه این هوش مصنوعی را در نمایشگاه CES به نمایش می‌گذارد و این فرصتی مناسب برای ارزیابی واقعی ان خواهد بود.
 
 
کد مطلب: 76300
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام