۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۴

مرسدس در خودروهایش از ChatGPT استفاده می‌کند

ایتنا - مرسدس می‌گوید که در حال «کاوش» برای اضافه کردن افزونه‌های ChatGPT به منظور امکانپذیر کردن کارهایی مانند رزرو رستوران یا رزرو بلیط فیلم از طریق زبان طبیعی است.
مرسدس در خودروهایش از ChatGPT استفاده می‌کند
مرسدس بنز قصد دارد پای ChatGPT را به جاده‌ها باز کند. این خودروساز از سرویس OpenAI آژور مایکروسافت استفاده می‌کند تا این مدل پرطرفدار زبان طبیعی را به دستیار صوتی داخل خودروهای خود بیاورد. این چت‌بات در ابتدا در یک برنامه بتای سه ماهه برای مشتریان آمریکایی در خودروهای منتخب در دسترس خواهد بود، اما مرسدس می‌گوید که قصد دارد در آینده عرضه آن را گسترده‌تر و دائمی‌تری کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، گنجاندن ChatGPT می‌تواند دستیار صوتی موسوم به «Hey Mercedes» این خودروساز را متحول کند. به‌جای پاسخ دادن به دستورات ساده و از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌ای مانند «حرارت را زیاد کن» یا «پیش‌بینی هوا چیست»، این ابزار می‌تواند ناقل مکالمات طبیعی در مورد هر موضوعی، از جمله سؤالات پیگیرانه زمینه‌ای، باشد. علاوه بر این، مرسدس می‌گوید که در حال «کاوش» برای اضافه کردن افزونه‌های ChatGPT به منظور امکانپذیر کردن کارهایی مانند رزرو رستوران یا رزرو بلیط فیلم از طریق زبان طبیعی است.
 
اگرچه مشغول شدن به یک چت طولانی در جاده می‌تواند منجر به حواس‌پرتی در رانندگی شود، اما این واقعیت که این ابزار فقط صوتی است نگرانی از بی‌احتیاطی را کاهش می‌دهد. چه بسا این ابزار حتی بتواند با پاسخ دادن به سوال‌هایی که در غیر اینصورت ناچار به نگاه کردن به تلفن خود می‌شدید به شما کمک کند.
 

مرسدس و مایکروسافت از «امنیت، محرمانگی و قابلیت اطمینان در سطح سازمانی» آژور برای حفاظت از داده‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، این شرکت‌ها توضیح می‌دهند که مکالمات شما «در ابر هوشمند مرسدس بنز ذخیره می‌شود، و در آنجا گمنامسازی و آنالیز می‌شود». به عبارت دیگر، فرض کنید افراد برای آموزش و تجزیه و تحلیل داده‌ها به فایل‌های ضبط‌شده شما گوش می‌دهند، بنابراین کاربر باید در مورد بیان هر چیزی که خصوصی است یا می‌تواند هویتش را فاش کند محتاط باشد.
 
قابل استفاده شدن این نسخه بتای سه ماهه از 16 ژوئن آغاز می‌شود و فقط مدل‌های منتخب مرسدس را تحت پوشش قرار می‌دهد که از سیستم اطلاعات و سرگرمی (اینفوتینمنت) MBUX استفاده می‌کنند. کاربر برای ورود به این برنامه در یک مدل واجد شرایط، باید به دستیار صوتی داخلی خودرو بگوید: «هی مرسدس، من می‌خواهم به برنامه بتا بپیوندم».
 
کد مطلب: 73346
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام