۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۲

پدر چت جی‌پی‌تی به مایکروسافت می‌رود

ایتنا - ​​​​​​​مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد سم آلتمن، مدیرعامل برکنار شده شرکت OpenAI، به مایکروسافت ملحق خواهد شد تا عهده‌دار هدایت تیم تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته جدید این شرکت شود.
پدر چت جی‌پی‌تی به مایکروسافت می‌رود


ساتیا نادلا گزارش‌ها درباره این انتصاب را تائید کرد و اعلام کرد گِرگ بروکمن، موسس دیگر  شرکت OpenAI هم به این شرکت نرم افزاری خواهد پیوست. بروکمن پس از اخراج آلتمن در روز جمعه، کناره گیری کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، خروج این دو نفر، بسیاری از کاربران شرکت OpenAI را که از تغییرات مدیریتی ناگهانی مطلع شدند، غافلگیر کرد. منابع آگاه اعلام کردند بعضی از محققان هم پس از اخراج آلتمن، شرکت OpenAI را ترک کرده اند.

همزمان، وب سایت فناوری اینفورمیشن به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد: مایکروسافت قصد دارد در صورت بازگشت سم آلتمن به شرکت سازنده چت بات چت جی‌پی‌تی، در هیات مدیره شرکت OpenAI نقشی داشته باشد و یک صندلی در میان اعضای هیات مدیره در اختیار بگیرد یا یک ناظر هیات مدیره بدون قدرت رای دهی باشد.

پیش‌تر رویترز گزارش کرده بود آلتمن حتی با وجود این که به فکر راه‌اندازی یک سرمایه گذاری هوش مصنوعی جدید است، در حال بررسی بازگشت احتمالی به شرکت OpenAI و تغییر ساختاری مدیریتی این شرکت است.

آلتمن روز یکشنبه عکسی از خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد که کارت مهمان شرکت OpenAI را به گردن آویخته بود و در کپشن آن نوشت: برای اولین و آخرین بار چنین نشانی را خواهم داشت. وی در پست دیگری در ایکس، پیام نادلا را به اشتراک گذاشت و نوشت: ماموریت ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت OpenAI یک سال پیش، با انتشار چت بات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی، تب هوش مصنوعی را به راه انداخت و این چت بات، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان تبدیل شد.
کد مطلب: 75626
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام