۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۵

سهم 36 درصدی اپل از درآمد تبلیغات گوگل

ایتنا - گوگل در سال 2021 به اپل مبلغی «حدود 18 میلیارد دلار» پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری باشد.
سهم 36 درصدی اپل از درآمد تبلیغات گوگل
هر زمان که شخصی با استفاده از مرورگر سافاری اپل جستجویی در گوگل انجام دهد، گوگل 36 درصد از کل درآمد تبلیغاتی را که حاصل می‌شود را به اپل پرداخت می‌کند. به گزارش بلومبرگ، این عدد که قرار بود محرمانه بماند، توسط کوین مورفی، استاد اقتصاد دانشگاه شیکاگو در جریان شهادتش از طرف شرکت آلفابت در دادگاه در حال انجام این شرکت در وزارت دادگستری در واشنگتن فاش شد.
 
 این عدد رابطه بین دو تا از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان را که در چند سال اخیر تحت نظارت اتهامات مربوط به قوانین ضد انحصار قرار گرفته‌اند، روشن‌تر می‌کند. وزارت دادگستری گوگل را متهم کرده است که از منابع گسترده خود برای حفظ تسلط بر بازار استفاده می‌کند و به شرکت‌هایی مانند اپل، که دستگاه‌های آیفون، آی‌پد و مک آن مجموعاً میلیاردها کاربر دارد، پول می‌دهد تا به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در سافاری باقی بماند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، گوگل در سال 2021 به اپل مبلغی «حدود 18 میلیارد دلار» پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری باشد.
 
 
بلومبرگ خاطرنشان کرد که هفته گذشته، گوگل و اپل با علنی کردن جزئیات ترتیبات خود مطرح کرده بودند. گوگل گفت که انتشار جزئیات بیشتر در یک پرونده قضایی «می‌تواند به طور ناموجهی جایگاه رقابتی گوگل را به نسبت رقبا و سایر طرف‌های مقابل تضعیف می‌کند».
 
مشخص نیست که گوگل چقدر درآمد تبلیغاتی از سافاری کسب می‌کند، اما می‌توان فرض کرد که 36 درصد از این مبلغ احتمالاً ده‌ها میلیارد دلار خواهد بود. در سال 2022، کل درآمد گوگل 279.8 میلیارد دلار بود که بیشتر آن از طریق تبلیغات بوده است.
 
کد مطلب: 75565
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام