۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۵

اپل در پی ایجاد موتور جست‌وجوی ویژه خود

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در تلاش است تا موتور جستجوی جدیدی را برای جایگزین کردن با موتور گوگل ایجاد کند.
اپل در پی ایجاد موتور جست‌وجوی ویژه خود
گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در تلاش است تا موتور جستجوی جدیدی را برای جایگزین کردن با موتور گوگل ایجاد کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gsmarena، در حال حاضر گوگل برای این که اصلی‌ترین تأمین‌کننده موتور جستجوی دستگاه‌های اپل باشد به این کمپانی سالانه 10 تا 12 میلیارد دلار می‌پردازد. بااین‌حال این قرارداد به پایان خود نزدیک شده است و البته پرونده ضدانحصاری جدیدی که در این رابطه در وزارت دادگستری باز شده است ممکن است مانع از تمدید آن شود.
 
اپل در حال حاضر تلاش‌های زیادی برای دور شدن از گوگل کرده است. نرم‌افزار Applebot این کمپانی که برای اولین بار در سال 2014 رونمایی شد از آن زمان تاکنون در وب فعالیت داشته است و اخیرا نیز استفاده از آن بیشتر شده است. علاوه بر این اپل در بخش جستجوی هوم اسکرین iOS 14 امکان اتصال مستقیم به وب‌سایت‌ها را فراهم کرده است که می‌توان از این طریق گوگل را به‌صورت کامل دور زد.
 
درنهایت تقریبا سه سال پیش کمپانی اپل رییس جستجو و هوش مصنوعی گوگل را به استخدام خود درآورد. او که جان جیاناندریا نام دارد هم‌اکنون معاون اول بخش یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی در اپل است. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که موتور جستجوی اپل دقیقا به چه صورت فعالیت خواهد کرد و چه فرمی خواهد داشت و آیا تنها روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا تنها وب‌سایت جداگانه‌ای مانند Google.com به آن اختصاص داده خواهد شد.
 
 
 
با تمام این‌ها، واضح است که اقدام اپل و گوگل مبنی بر دریافت پول به‌منظور تعیین تأمین‌کننده موتور جستجوی میلیون‌ها دستگاه به‌زودی با فشار قانون‌گذاران مواجه خواهد شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که پرداخت‌های گوگل به اپل در حدود 20 درصد درآمد سرویس‌های اپل را تشکیل می‌دهد.
 
یکی از مشکلات اپل برای تبدیل‌شدن به یک ابرقدرت در زمینه موتور جستجو تعهدات امنیتی این کمپانی است. تیم کوک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی اپل در نامه‌ای به مشتریان خود اعلام کرده است که:« مدل کسب‌وکار ما کاملا مشخص است: ما محصولات عالی می‌فروشیم. ما اطلاعات محتوای ایمیل و عادات مرور وب شما را با تبلیغ‌کنندگان نمی‌فروشیم. ما از اطلاعاتی که در آیفون یا آی کلاود ذخیره می‌کنید کسب درآمد نمی‌کنیم. و ما ایمیل‌ها شما یا پیام‌هایتان را برای فروختن به شما نمی‌خوانیم.»
 
 مشخص نیست که این کمپانی بدون ایجاد نمایه درباره عادات مرور وب کاربر یا استفاده از داده‌های ذخیره‌شده در آیفون به‌عنوان وسیله‌ای برای نتایج بهتر جستجو چگونه می‌تواند یک موتور جستجوی موفق ایجاد کند.
 
کد مطلب: 62885
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام