۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴

گوشی‌های اندرویدی چه زمانی به اینترنت ماهواره‌ای مجهز می‌شوند؟

ایتنا - ​​​​​​​با عدم استقبال سازندگان دستگاه اندرویدی از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اختصاصی شرکت کوالکام، کاربران این گوشی‌ها باید مدت طولانی‌تری برای دسترسی به این ویژگی صبر کنند.
گوشی‌های اندرویدی چه زمانی به اینترنت ماهواره‌ای مجهز می‌شوند؟


اپل در سری آیفون ۱۴ که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، اتصال ماهواره‌ای برای اهداف اضطراری را معرفی کرد. این قابلیت به کاربران آیفون ۱۴ اجازه می‌داد در شرایط اضطراری که به کمک نیاز دارند و در منطقه‌ای گرفتار شده اند که پوشش شبکه موبایل ندارد، با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با گذشت بیش از یک سال، هیچ کدام از گوشی‌های اندرویدی، هنوز این ویژگی را عرضه نکرده‌اند. این در حالیست که پیش از رونمایی آیفون ۱۴، گوگل و کوالکام، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای در اندروید ۱۴ را نمایش داده بودند. کوالکام پس از آن، ویژگی «ماهواره اسنپ دراگون» برای ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲، معرفی کرد. با این حال، کاربران اندرویدی که مشتاقانه منتظر فراهم شدن امکان اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی هستند، مجبورند مدت طولانی‌تری صبر کنند.

کوالکام، برنامه‌ها برای عرضه ویژگی کمک اضطراری ماهواره‌ای برای گوشی‌های اندرویدی را تنها پس از گذشت ۱۰ ماه از اعلام آن، لغو کرده است. شرکت ایریدیوم اعلام کرده که کوالکام تصمیم گرفته است به همکاری با این شرکت برای عرضه این ویژگی، خاتمه دهد زیرا هیچ کدام از شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند، از آن استقبال نکرده اند. این ویژگی با موفقیت طراحی و نمایش داده شده بود اما ظاهرا علاقه‌ای به آن وجود نداشت.

فناوری کوالکام نسبت به ویژگی عرضه شده توسط اپل، برتری داشت زیرا امکان ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه را بدون محدود کردن گزینه هشدار پیام اضطراری، فراهم می‌کرد.

کوالکام اعلام کرده است سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی، راه‌کارهای مبتنی بر استانداردها را ترجیح می‌دهند و یک راه‌کار مبتنی بر استاندارد می‌خواهند، نه یک فناوری اختصاصی. هر چند این پسرفت، به معنای آن است که گوشی‌های اندرویدی هنوز با اتصال ماهواره‌ای فاصله دارند اما راه‌کار استاندارد، به نفع کل اکوسیستم خواهد بود.

کوالکام، از اتصال ماهواره‌ای دست نکشیده اما دیگر روی فناوری اختصاصی خود کار نمی‌کند. این شرکت اعلام کرده که به همکاری با شرکت ایریدیوم روی یک استاندارد جهانی، ادامه می‌دهد و شرکت ایریدیوم هم می‌تواند با شرکت‌های دیگری که روی اتصال ماهواره‌ای تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند، همکاری کند.

بر اساس گزارش اندروید پلیس، این تاخیر به معنای آن است که بعید است امسال گوشی اندرویدی مجهز به اتصال ماهواره‌ای، عرضه شود اما کوالکام و سازندگان گوشی می‌توانند تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴، روی یک راه‌کار، کار کنند.
کد مطلب: 75507
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام