۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹

گوشی‌های هوشمند در کانادا با اینترنت ماهواره‌ای به هم متصل می‌شوند

ایتنا - برقراری اتصال دائمی، زمینه ارائه خدمات اضطراری در تمامی لحظه‌ها را فراهم می‌آورد و زمینه‌ای برای ارتقای ایمنی کارکنان است و می‌توان از آن برای مانیتورینگ بی‌وقفه ناوگان حمل و نقلی بهره برد.
گوشی‌های هوشمند در کانادا با اینترنت ماهواره‌ای به هم متصل می‌شوند

شرکت‌های Telus ،TerreStar و Skylo توانستند با استفاده از اتصال ماهواره‌ای، تماس‌های صوتی و ارسال پیام‌های متنی بین گوشی‌های هوشمند را انجام دهند و از این منظر می‌توان به پر شدن شکاف‌های موجود در شبکه‌های تلفن همراه امیدوار بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپراتور کانادایی تلوس و TerreStar Solutions که تحت نام تجاری Strigo فعالیت می‌کنند، اخیرا توانستند تماس‌های صوتی را با استفاده از اتصال ماهواره‌ای برقرار کنند؛ تلوس همچنین در همکاری با Skylo همچنین قادر به ارسال پیام‌های متنی بین تلفن های هوشمند و اتصال به دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) شد.

دو شرکت Skylo و TerreStar ماه گذشته اعلام کردند که در حال همکاری در زمینه توسعه خدمات شبکه غیرزمینی در حوزه ۵G  هستند؛ این مشارکت قرار است راه را برای معرفی و برقراری ارتباطات ماهواره‌ای مستقیم به دستگاه، برای کانادایی‌ها هموار کند.

بیانیه مشترکی که اخیرا منتشر کرده‌اند، ضمن ابراز امیدواری درباره آینده فناوری، از رفع شکاف‌های موجود در شبکه‌های تلفن همراه به عنوان یکی از مزایای انجام چنین پروژه‌ای یاد شده است. از جمله دیگر مزایای اجرای این پروژه، در دسترس بودن تلفن همراه با اتصال ماهواره برای مردم مناطق دور افتاده، کوهنوردان یا افراد علاقه‌مند به کمپینگ در شرایط سخت باشد.

برقراری اتصال دائمی، زمینه ارائه خدمات اضطراری در تمامی لحظه‌ها را فراهم می‌آورد و زمینه‌ای برای ارتقای ایمنی کارکنان است و می‌توان از آن برای مانیتورینگ بی‌وقفه ناوگان حمل و نقلی بهره برد.

گفتنی است در آزمایش ماه اکتبر این پروژه ترکیب پلتفرم و فناوری ارائه خدمات شبکه غیرزمینی توسط Skylo، طیف و پلتفرم خدمات توسط TerreStar و تخصص تلوس در زمینه ساخت شبکه‌ها باعث اجرای موفقیت‌آمیز آن شد.

طبق گزارش‌ها، این فناوری که از طیف ماهواره‌ای اختصاصی تغذیه می‌شود، می‌تواند در مناطقی که پوشش سنتی تلفن همراه در دسترس نیست، مورد استفاده قرار گیرد که امکان ارسال پیامک دو طرفه بین تلفن‌های هوشمند، تماس صوتی و اتصال به دستگاه‌های IoT را فراهم می‌کند.
کد مطلب: 75402
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام