۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۱

شکایت اسکارلت جوهانسن از اپ هوش مصنوعی Lisa AI

ایتنا - بازیگر «بیوه سیاه» از یک اپ هوش مصنوعی شکایت می‌کند.
شکایت اسکارلت جوهانسن از اپ هوش مصنوعی Lisa AI

«اسکارلت جوهانسن» از یک اپ هوش مصنوعی که بدون اجازه از نام و ظاهر او برای یک تبلیغ استفاده کرده شکایت می‌کند.

جوهانسن اخیراً در یک تیزر ۲۲ ثانیه‌ای دیده شد که با یک اپ هوش مصنوعی تولید تصاویر (Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar) ساخته شده بود. نمایندگان بازیگر می‌گویند جوهانسن مشارکتی در این اپ ندارد از طریق وکیلش «کوین یورن» شکایت خواهد کرد. این تیزر ۲۸ اکتبر در شبکه اجتماعی ایکس ظاهر شد اما در حال حاضر به سختی اثری از آن در اینترنت یافت می‌شود.

یورن به «ورایتی» می‌گوید: «ما این مسائل را جدی می‌گیریم. طبق دستورالعمل ما در چنین شرایطی، به همه مراجع قانونی متوسل خواهیم شد.»

این تیزر به نوشته «ورایتی» با کلیپی قدیمی از جوهانسن در پشت صحنه فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) آغاز می‌شود. جوهانسن می‌گوید: «چه خبر بچه‌ها؟ من اسکارلت هستم و دوست دارم با من همراه باشید...» از این لحظه به بعد هوش مصنوعی حرف‌هایی را در دهان بازیگر می‌گذارد و جوهانسن قلابی اپ را تبلیغ می‌کند: «به آواتار محدود نیست. می‌توانید تصاویری با متن‌ها و حتی ویدیوهای خودتان بسازید. فکر می‌کنم نباید از دستش بدهید.»

در حال حاضر اپ‌های هوش مصنوعی «لیسا» که محصول «کانورت سافتور» است در اپ استور اپل و گوگل پلی باقی مانده‌اند.

برخی از ایالت‌های آمریکا قوانین سخت‌گیرانه‌ای پیرامون نقض حریم خصوصی دارند. در کالیفرنیا استفاده غیرقانونی از «نام، صدا، امضاء، تصویر یا ظاهر» یک فرد برای اهداف تبلیغاتی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. با این حال در اغلب موارد از سلبریتی‌ها، پرونده به سهولت و قرار منع بسته می‌شود.

ماه گذشته «تام هنکس» در اینستاگرام هشدار داده بود ویدیویی که در آن بیمه دندان را تبلیغ می‌کند در واقع با هوش مصنوعی تولید شده و واقعی نیست: «هیچ ربطی به من ندارد.»

منبع: سایت سی‌نما
کد مطلب: 75340
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام