۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
برای نخستین بار

پیروزی یک فیلم واقعیت مجازی در جشنواره معتبر فیلم

ایتنا- برای نخستین بار در طول تاریخ یک فیلم ساخته شده بر پایه ساختار دوربین‌های واقعیت مجازی موفق به کسب جایزه معتبر Emmy شد.
پیروزی یک فیلم واقعیت مجازی در جشنواره معتبر فیلم


برای نخستین بار در طول تاریخ یک فیلم ساخته شده بر پایه ساختار دوربین‌های واقعیت مجازی موفق به کسب جایزه معتبر Emmy شد.


به گزارش ایتنا از وب‌سایت engadget، دوربین‌های واقعیت مجازی به‌شدت در صنایع مختلف در حال پیشرفت هستند و محصولات خروجی آنها به کمک عینک‌های واقعیت مجازی مختلفی قابل مشاهده خواهند بود.

این پیشرفت به‌اندازه‌ای مطلوب بوده است که بتواند نظر منتقدان سینمایی و تلویزیونی را نیز به خود جلب کند زیرا به‌تازگی شاهد دریافت یک جایزه معتبر در این رده توسط یک فیلم ساخته شده برای ساختار واقعیت مجازی بوده‌ایم.

البته این فیلم یک فیلم جدید محسوب نمی‌شود و در حقیقت تبدیل یک فیلم بسیار مشهور به نسخه واقعیت مجازی بوده است.
این فیلم که Sleepy Hollow نام دارد، یک فیلم ترسناک بسیار مشهور است که این بار با کمک فناوری کامپیوتری به نسخه‌ای ویژه از واقعیت مجازی تبدیل شده است.

 

شایان ذکر است که پلتفرم میزبان برای نمایش این فیلم، عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت بوده است و بینندگان این فیلم به‌شدت تحت تاثیر آن قرارگرفته‌اند و همین امر نیز موجب دریافت جایزه Emmy توسط این محصول شده است.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که فیلم‌سازان نیز علاقه بیشتری به این فناوری نشان داده و حتی نسخه‌هایی واقعیت مجازی فیلم خود را به‌صورت همزمان با ساخت نسخه اصلی آماده سازند.


پانوشت: تصویر این خبر به بخشی از این فیلم از زاویه دید داخلی دوربین واقعیت مجازی اشاره دارد و به همین دلیل نیز ممکن است کیفیت آن برای نمایشگرهای عادی کمی نامناسب به نظر برسد.
 
کد مطلب: 38167
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام