۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۱۹

استفاده محققان از هدفون‌ها برای سنجش ضربان قلب

ایتنا - این ترفند با پرتاب سیگنال اولتراسوند با شدت کم از داخل کانال گوش و استفاده از میکروفون کوچکی که به ANC کمک می‌کند تا برای تشخیص آشفتگی‌های سطح پوست در حین پمپاژ خون از درون آن کار کند عمل کند.
استفاده محققان از هدفون‌ها برای سنجش ضربان قلب
پایش ضربان قلب معمولی در فناوری‌های پوشیدنی، مانند ساعت‌های هوشمند یا هدفون‌های بی‌سیم، حداقل تا حدی به فتوپلتیسموگرافی (PPG) وابسته است که از پالس‌های نور برای سنجش فعالیت خون استفاده می‌کند. این روش به طور کلی عملکرد خوبی دارد، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. دانشمندان گوگل در وبلاگ تحقیقاتی جدیدی که در وبسایت 9to5Google منعکس شد، نوشتند که روش متفاوتی به نام آدیوپلتیسموگرافی (APG) را امتحان کرده‌اند که از اولتراسوند برای سنجش ضربان قلب استفاده می‌کند. و آنها این کار را با هدفون‌های حذف نویز فعال (ANC) و یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام دادند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، این ترفند با پرتاب سیگنال اولتراسوند با شدت کم از داخل کانال گوش و استفاده از میکروفون کوچکی که به ANC کمک می‌کند تا برای تشخیص آشفتگی‌های سطح پوست در حین پمپاژ خون از درون آن کار کند عمل کند. بنا بر توضیحات این وبلاگ، این تکنیک حتی با وجود کیپ نشدن کاملا با گوش، سایز متفاوت کانال گوش یا رنگ پوست تیره‌تر «تاب‌آور» بود. مورد آخر قابل توجه است زیرا دقت ضربان قلب در پوست‌های تیره‌تر از نرمال یا دارای خالکوبی مشکلی مداوم در ساعت‌های هوشمند و سایر ابزارهای پوشیدنی تاکنون بوده است.
 
محققان گوگل همچنین دریافتند که روش اولتراسوند هنگام پخش موسیقی به خوبی کار می‌کند، اما گفتند که در محیط های پر سر و صدا دارای مشکلاتی است و «سیگنال APG گاهی اوقات ممکن است بسیار نویز باشد و به شدت توسط حرکت بدن مختل شود». با این حال، آنها دریافتند که می‌توانند با استفاده از فرکانس‌های متعدد و تشخیص دقیق‌ترین سیگنال در میان آنها، بر این مشکل حرکتی غلبه کنند.
 

این محققان، علاوه بر هدفون‌های معمول تجاری، از نمونه‌های اولیه ساخته شده برای آزمایش تأثیر قرار دادن میکروفون استفاده کردند. این مطالعه میدانی بر روی 153 شرکت‌کننده انجام شد. محققان گفتند که میانگین میزان خطای ضربان قلب و تغییرات ضربان قلب به ترتیب 3.21 درصد و 2.70 درصد بود.
 
هدفون‌های پایش ضربان قلب سالهاست که وجود داشته‌اند، اما از رویکرد PPG استفاده می‌کنند و ممکن است به حرکت شدید یا جایدهی مناسب بسیار حساس باشند.
 
به خاطر داشته باشید که این فقط یک مطالعه است و به این معنی نیست که Google قصد دارد هدفون هایی را منتشر کند که این کار را انجام می دهند، اما اگر می‌خواهید این مطالعه گوگل را با جزئیاتش بخوانید، می‌توانید آن را از سایت گوگل دانلود کنید.
کد مطلب: 75259
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام