۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰

گام‌های گوگل در حوزه سلامت انسان

ایتنا – گوگل به دنبال تدوین نقشه ژنوم انسان است.
گوگل سلامت
گوگل سلامت


شرکت گوگل پس از نوآوری‌های مختلف و عرضه انواع فناوری‌های پیشرفته، از خودروی بدون راننده گرفته تا لنز هوشمند اکنون به سراغ سلامتی انسان رفته و قصد مبارزه با بیماری‌ها را دارد.

گوگل در آزمایشگاهی مرموز به نام بیس‌لاین (Baseline)، راه جدیدی برای ترسیم بهترین ساختار مولکوی و ژنتیکی بدن انسان را طی می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از albawabhnews، این امر می‌تواند مسیر را برای شناسایی بیماری‌ها و غلبه بر آنها حتی پیش از بروز اولین نشانه‌های ابتلا به مرض فراهم نماید.

در مرحله اول این پروژه، اطلاعات مولکولی و ژنتیکی ۱۷۵ نفر به هماره نمونه‌هایی از خون، بزاق، اشک چشم و ادرار آنها و نیز عوامل دیگری همچون تعداد ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، نقشه ژنوم آنها، تاریخچه ژنتیکی خانواده‌های‌شان و واکنش‌های متابولیکی آنها به برخی رژیم‌های غذایی گرداوری و تحلیل می‌شود.

یکی از دست‌اندرکاران این پروژه که حدود یک سال و نیم در این طرح به صورت سری مشغول به کار است می‌گوید این تحقیقات شاخص‌هایی از طبیعت بدن انسان به هنگام سلامت کامل و یا در مواقع ابتلا به بیماری، در اختیار ما می‌گذارد و راه را برای شناسایی و درمان بهتر امراض می‌گشاید.

در این طرح اساتیدی از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا و دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مشارکت دارند.

مسئولان جست‌وجوگر گوگل می‌گویند تمام این اطلاعات به صورت محرمانه نگهداری می‌شود.
 
کد مطلب: 31794
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام