۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۷:۵۰

تاثیر گوشی‌های هدفون بر روی تجهیزات الکترونیکی قلب

آیا از دستگاه ضربان‌ساز یا تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می‌کنید؟
اگر چنین است از این به بعد گوشی‌های پخش کننده موسیقی خود را حتی در هنگام خاموشی دستگاه در جیب پیراهن یا به دور گردن خود نیندازید. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که هدفون‌ها می‌توانند در عملکرد تجهیزات کمکی قلب اختلال ایجاد کنند.

پزشکانی که بر روی این مطلب تحقیقاتی را انجام داده‌اند می‌گویند هدفون‌ها در برخی از موارد می‌توانند موجب شوند تا یک دستگاه ضربان‌ساز قلب از ارسال پالس‌های حیات‌بخش به قلب فرد بیمار باز بماند.
دکتر William Maisel متخصص قلب و عروق از مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess واقع در بوستون و مشاور تجهیزات قلب سازمان فدرال نظارت بر دارو و غذای امریکا که مدیریت این تحقیق را بر عهده داشته می‌گوید: «هدفون‌ها دارای قطعه‌ای آهن‌ربا هستند و در برخی از مدل‌ها نیز این آهن‌ربا قدرت بسیار زیادی دارد.»
وی خاطر نشان کرد: «البته من فکر نمی‌کنم که مردم می‌بایستی عکس‌العمل جدی و شدیدی به نتایج این تحقیقات نشان دهند اما افرادی که از تجهیزات تقویت‌کننده قلب استفاده می‌کنند بهتر است ابزارهای الکترونیکی کوچک مانند هدفون‌ها را چند اینچ از تجهیزات مربوط به قلب دور نگهدارند و اجازه ندهند فردی که از هدفون استفاده می‌کند در نزدیکی آنان قرار گیرد.»
«تاثیر این هدفون‌ها حتی در زمانی که دستگاه پخش‌کننده خاموش است و حتی هنگامیکه متصل به دستگاه نیستند نیز بر جای خود باقی می‌باشد.»

نتایج تحقیقات Maisel روز یکشنبه و در جریان یکی از کنفرانس‌های انجمن قلب امریکا منتشر شد. نزدیک به دو میلیون نفر در سرتاسر جهان بنحوی از انحاء از انواع تجهیزات کمکی قلب استفاده می‌کنند. اوایل سال جاری FDA ضمن بررسی اعلام کرده بود که استفاده مناسب از تجهیزات پخش‌کننده موسیقی مشکلی را برای افرادی که از تجهیزات کمکی قلب استفاده می‌کنند به همراه نخواهد آورد.
 
کد مطلب: 11493
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام