۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۴۵

اپل با حذف برخی ویژگی‌ها، هدست ویژن پرو ارزان‌تری می‌سازد

ایتنا - طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو آتی خود را عرضه کند– هرچند هنوز هم آن‌قدرها ارزان نیست.
اپل با حذف برخی ویژگی‌ها، هدست ویژن پرو ارزان‌تری می‌سازد

اپل، ویژن پرو خود را در ماه ژوئن با قیمت پایه ۳ هزار و ۵۰۰ دلار معرفی کرد و گفت که اوایل سال ۲۰۲۴ آن را عرضه خواهد کرد. بلافاصله خیلی‌ها متوجه شدند گنجاندن عنوان «پرو» در نام [این وسیله] نشان می‌دهد که ممکن است نسخه ارزان‌تری هم در راه باشد.

اکنون گزارش‌های جدید نشان می‌دهد هدست ارزان‌تر تا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. براساس گزارش جدید مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، این شرکت قصد دارد آن را بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری کند.

این قیمت هنوز هم از سایر هدست‌های واقعیت افزوده گران‌تر است. مثلا متا کوئست۳ جدید از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود و شرکت سازنده آن گفته است که قیمت پایین آن یکی از راه‌های مهم برای رقابت با اپل است.  
 

اپل برای پایین آوردن قیمت هدست خود قصد دارد یکی از ویژگی‌های مهم ویژن پرو را که به دید (EyeSight) معروف است حذف کند. این ویژگی صفحه‌ای است که نسخه‌ای مجازی از چشم‌های کاربر را جلوی هدست نشان می‌دهد تا مکالمه‌ها را طبیعی‌تر جلوه بدهد و حسی از آنچه شخص در درون انجام می‌دهد القا کند.   

این نیز شایع شده که هدست ارزان‌تر پردازنده ارزان‌تری دارد – احتمالا به جای تراشه مک که برق ویژن پرو را تامین می‌کند از پردازنده آیفون استفاده می‌کند – همین‌طور دوربین‌های کمتری داشته و کیفیت صفحه نمایش آن پایین‌تر است.

گورمن در خبرنامه بلومبرگ گزارش داد که اپل منابع را به سمت ساخت نسخه ارزان‌تر سوق داده است. این به معنای دور شدن از عینک‌های واقعیت افزوده اختصاصی است که هدف نهایی کار اپل در هدست فرض شده است، کاری که به گفته او تاکنون مشخص شده «از نظر فنی بسیار دشوار» بوده است.  

منبع: ایندیپندنت
کد مطلب: 75143
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام