۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۰

استفاده از «تراشه‌های چینی» در گوشی جدید هواوی

ایتنا - تحریم آمریکا در این زمینه در سال ۲۰۱۹ اجرایی شد که ضربه بزرگی به صنعت تلفن همراه چین محسوب می‌شد.
استفاده از «تراشه‌های چینی» در گوشی جدید هواوی

شرکت فناوری هواوی چین در رونمایی از محصول جدید خود گفته با استفاده از تراشه‌های چینی توانسته محدودیت‌های وضع شده توسط آمریکا را دور بزند. در تلفن همراه «میت-۶۰ پرو» که شرکت هواوی به تازگی از آن رونمایی کرده، از تراشه‌های چینی استفاده شده که تا پیش از این تصور بر آن بود بدون دسترسی به فن‌آوری غرب، چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت هواوی عمدتا قابلیت‌های کامل تلفن‌های همراه سری «میت-۶۰» را علنی نکرده است، اما کاربران و تحلیلگرانی که این گوشی را خریده‌اند، می‌گویند که این تلفن دارای تراشه ساخت چین است و توانایی انطباق با سرعت 5G را دارد.

یو چنگ‌دونگ، مدیر عامل گروه تجاری مشتریان هواوی گفته: «محصولات ما پس از ورود به بازار مورد استقبال و اعتماد همه قرار گرفته است. ما در حال اضافه کاری برای تولید بیشتر هستیم تا افراد بیشتری بتوانند محصولات ما را خریداری کنند.»

او همچنین از عرضه تبلت جدید (میت پد پرو ۱۳.۲) و برند جدید «آلتیمت دیزاین» خبر داده که محصولاتش شامل گوشی و ساعت هوشمند است.

در فروشگاه اصلی شرکت هواوی در پکن، ده‌ها خریدار این رویداد را از طریق یک صفحه نمایش بزرگ تماشا کردند و زمانی که یو چنگ‌دونگ به صحنه رفت، او را تشویق کردند. این اتفاق در دومین سالگرد بازگشت منگ وانژو، رئیس دوره‌ای هواوی به چین برگزار شده است.

او در سال ۲۰۲۱ میلادی پس از تقریبا سه سال حبس به اتهام تلاش شرکت‌های مرتبط با هواوی برای «فروش تجهیزات به ایران» در نقض تحریم‌های ایالات متحده، به کشورش بازگشت.

 


از سال ۲۰۱۹ میلادی، ایالات متحده دسترسی هواوی به ابزارهای ساخت تراشه ضروری برای تولید مدل‌های گوشی پیشرفته را محدود کرد. شرکت هواوی با اینکه تولیدکننده تجهیزات شبکه 5G است اما تولید تلفن‌های منطبق با فناوری 5G با توجه به ذخیره کم تراشه‌ها محدود شده بود.

با اعمال محدودیت‌ها، ارائه تجهیزات 5G توسط این شرکت به چندین کشور ممنوع شد و این شرکت چینی در دادگاه لیسبون شکایتی را هم مطرح کرده بود.

تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواوی پس از آن بود که واشنگتن مدعی شده بود این شرکت چینی تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده تلقی می‌شود؛ اتهامی که شرکت هواوی آن را رد کرده است.

مجادله حقوقی شرکت هواوی در آمریکا یکی از بزرگ‌ترین دعواهای حقوقی و سیاسی چین و ایالات متحده بوده و یکی از موارد مطرح در این دعوا مبادلات این شرکت با ایران بود.

خبرگزاری رویترز در تابستان سال ۱۳۹۹ گزارشی منتشر کرده بود و در آن گفته بود به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌داد شرکت چینی هواوی تلاش‌ کرده با «پنهان‌کاری» و از طریق شرکتی واسطه، تجهیزات کامپیوتری آمریکایی را که مشمول تحریم بوده، به ایران بفروشد.
کد مطلب: 74817
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام