۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴

آمریکا دسترسی هواوی به بزرگ‌ترین سیستم مالی جهان را قطع می‌کند

ایتنا - قانونگذاران آمریکایی همچنین به دنبال ممنوع کردن اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک تاک هستند که اف بی آی هشدار داده است ممکن است نرم افزار کاربران را کنترل کرده، اطلاعات را به سرقت ببرد و حملات هک انجام داده یا افکار کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.
آمریکا دسترسی هواوی به بزرگ‌ترین سیستم مالی جهان را قطع می‌کند

قانونگذاران آمریکایی با هدف مقابله با پیشرفت فناوری چین، قانونی را معرفی کردند که دسترسی شرکت هواوی تکنولوژی و سایر شرکت‌های خارجی به بزرگترین سیستم مالی جهان را قطع خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، لایحه سنا که حامیان آن چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و سناتور دموکرات از نیویورک است، مشارکت شرکت‌های آمریکایی در مبادلات مالی قابل توجه با شرکت‌های خارجی که فناوری 5G تولید می‌کنند و در جاسوسی صنعتی فعالیت دارند را ممنوع خواهد کرد. اگر هواوی به عنوان چنین شرکتی مشخص شود، امکان دسترسی به بانک‌های آمریکایی را از دست خواهد داد.

تام کاتن، سناتور جمهوریخواه از آرکانزاس که از حامیان این لایحه است، اظهار کرد: نمی‌توانیم اجازه دهیم هواوی و حزب کمونیست چین، به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی و سیستم‌های دفاعی حساس ما دسترسی پیدا کنند. ما باید به تهدید وحشتناکی که این شرکت‌های چینی برای امنیت ملی ما ایجاد می‌کنند، رسیدگی کنیم.

این مقررات در پرتو حمایت گسترده در واشنگتن برای یافتن راه‌هایی به منظور محدود کردن نفوذ چین و به خصوص هواوی، معرفی شده است. کمیسیون ارتباطات فدرال ماه گذشته، فروش تجهیزات ساخت هواوی و شرکت ZTE در آمریکا را با اشاره به ریسکی که برای امنیت داده دارند، ممنوع کرد.

قانونگذاران آمریکایی همچنین به دنبال ممنوع کردن اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک تاک هستند که اف بی آی هشدار داده است ممکن است نرم افزار کاربران را کنترل کرده، اطلاعات را به سرقت ببرد و حملات هک انجام داده یا افکار کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، چین، اقدامات آمریکا برای محدود کردن ظرفیت بخش فناوری این کشور از جمله تحریم‌هایی که دسترسی به تجهیزات تولید تراشه‌های پیشرفته را محدود کرده است را تقبیح کرد.

افزوده شدن بیش از ۳۰ شرکت چینی به لیست سیاه تجاری آمریکا
بلومبرگ نیوز در خبر جداگانه دیگری گزارش داد دولت بایدن قصد دارد شرکت تراشه سازی YMTC و ۳۵ شرکت چینی دیگر را به لیست سیاه تجاری اضافه کند که مانع خرید برخی قطعات آمریکایی توسط این شرکت‌ها می‌شود.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: وزارت بازرگانی آمریکا هفته جاری این شرکت‌های چینی را به لیست سیاه تجاری خود اضافه خواهد کرد.
شرکت‌های آمریکایی برای فروش به شرکت‌هایی که در این لیست سیاه قرار دارند، باید مجوز ویژه دریافت کنند؛ حتی اگر کالایی که می فروشند، یک فناوری قدیمی باشد.

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا ماه گذشته گفته بود ده‌ها شرکت چینی از جمله YMTC تا ششم دسامبر، در معرض افزودن شدن به لیست سیاه تجاری هستند.
در ۳۱ اکتبر، ۳۱ شرکت چینی از جمله YMTC به لیست شرکت‌هایی افزوده شدند که مقامات آمریکایی قادر به بازرسی از آنها نیستند. این اقدام تنش‌ها میان واشنگتن و پکن را تشدید کرد.
کد مطلب: 70983
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام