۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۰

تحریم‌های آمریکا هم مانع رشد درآمد هواوی نشد

ایتنا - سود خالص هواوی در سال ۲۰۲۰ به ۶۴.۶ میلیارد یوان (۹.۹ میلیارد دلار) رسید که ۳.۲ درصد رشد سالانه داشت.
تحریم‌های آمریکا هم مانع رشد درآمد هواوی نشد

درآمد شرکت هواوی در سال ۲۰۲۰ با وجود تحریم‌های آمریکا رشد کرد اما در مقایسه با رشد درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ به میزان قابل ملاحظه‌ای کمتر بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رشد درآمد شرکت هواوی سال میلادی گذشته تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به میزان چشمگیری آهسته شد. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۸۹۱.۴ میلیارد یوان (۱۳۶.۷ میلیارد دلار) بالغ شد و رشد سالانه ۳.۸ درصدی در مقایسه با رشد بیش از ۱۹ درصدی در سال ۲۰۱۹ را نشان داد.

چین تنها منطقه‌ای بود که هواوی شاهد رشد مثبت درآمدش بود. فروش این شرکت در چین به ۵۸۴.۹ میلیارد یوان (۸۹.۷ میلیارد دلار) رسید و بر مبنای سالانه ۱۵.۴ درصد رشد داشت و معادل ۶۵ درصد از کل درآمد هواوی بود.

اقتصاد چین در سال ۲۰۲۰ با موفقیت این کشور در کنترل ویروس کرونا رشد کرد در حالی که سایر اقتصادهای بزرگ شاهد رشد منفی اقتصادی با ادامه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و قرنطینه های متعددی بودند که از سوی کشورهای مختلف به اجرا گذاشته شدند.

سود خالص هواوی در سال ۲۰۲۰ به ۶۴.۶ میلیارد یوان (۹.۹ میلیارد دلار) رسید که ۳.۲ درصد رشد سالانه داشت.

آمریکا طی دو سال گذشته هواوی را هدف تحریم‌های متعددی قرار داده است. واشنگتن مدعی است این غول مخابراتی چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست اما هواوی مکررا منکر چنین اتهامی شده است.

هواوی در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت و در نتیجه، صادرات فناوریهای خاص از سوی شرکتهای آمریکایی به هواوی ممنوع شد. گوگل ارتباطش را با هواوی قطع کرد و در نتیجه این شرکت دیگر نتوانست از سیستم عامل اندروید در تلفنهای هوشمند خود استفاده کند. این موضوع در چین که اکثر خدمات گوگل مانند جست و جو و جی میل مسدود هستند، اهمیت زیادی نداشت اما در بازارهای بین المللی که مصرف کنندگان از این اپلیکیشن‌ها استفاده می کنند، به هواوی ضربه زد.

آمریکا سال میلادی گذشته فروش تراشه‌های مورد نیاز برای تولید تلفن هوشمند به هواوی را ممنوع کرد.

اقدامات مذکور به فروش تلفن هوشمند هواوی ضربه زدند. در زمانی که هواوی وارد لیست سیاه آمریکا شد، دومین بازیگر بزرگ بازار تلفن هوشمند بود اما در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ با کاهش فروش جهانی، از فهرست پنج فروشنده بزرگ از نظر سهم بازار حذف شد.

هواوی اعلام کرد درآمد کسب و کار مصرفی این شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۴۸۲.۹ میلیارد یوان (۷۴.۱ میلیارد دلار) رسید که ۳.۳ درصد رشد سالانه داشت و بسیار آهسته‌تر از رشد ۳۴ درصدی در سال ۲۰۱۹ بود.

این شرکت در سال ۲۰۱۹ سیستم عامل هارمونی را رونمایی کرد که برای کار کردن در دستگاههای مختلف طراحی شده است. هواوی در تلاش برای عرضه سیستم عاملی است که بتواند در محصولات مختلف کار کند و ماه گذشته عرضه این نرم افزار در تلفن هوشمند تاشوی میت ایکس ۲ را اعلام کرد که امیدوار است به کسب و کار مصرفی این شرکت کمک کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، علاوه بر کسب و کار تلفن هوشمند، آمریکا به دنبال هدف گرفتن واحد مخابراتی هواوی است. آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تلاش کرد متحدانش را متقاعد کنند هواوی را از شبکه‌های ۵G خود حذف کنند. کشورهایی نظیر استرالیا و انگلیس مشارکت هواوی در شبکه‌های ۵G خود را ممنوع کرده اند.
کد مطلب: 64560
برچسب ها: هواوی تحریم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام