۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۸

افزایش امنیت و دسترسی‌پذیری در نسخه جدید «پسورد منیجر» گوگل

ایتنا - به خاطر داشته باشید که Password Manager جنبه‌ای از مرورگر وب کروم گوگل است، نه یک اپ جداگانه، بنابراین اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید، به هیچ یک از این موارد دسترسی نخواهید داشت. با این حال، استفاده از یک مدیر رمز عبور همچنان ایده خوبی است.
افزایش امنیت و دسترسی‌پذیری در نسخه جدید «پسورد منیجر» گوگل
«پسورد منیجر» گوگل به‌طور پیوسته مجموعه قابلیت‌های خود را گسترش داده و اقدامات امنیتی را با سرعت نسبتاً ثابتی به‌روزرسانی می‌کند و هیچ نشانه‌ای از توقف آن به این زودی‌ها وجود ندارد - که با توجه به مبارزه ابدی علیه هک و سایر خطرات ایمنی آنلاین منطقی است. قابلیت مبتنی بر رمز عبور با استفاده از تردستی کروم در حال دریافت یک سری تغییرات و پیشرفت‌ها است که در نسخه‌های دسکتاپ و تلفن‌همراه گسترده می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، هدف از این به‌روزرسانی‌ها - که اکثر آنها اکنون منتشر شده‌اند، اما برخی هنوز در راه هستند - این است که «پسورد منیجر» گوگل را کمی کاربرپسندتر، ایمن‌تر و امنتر کند. بسته به سخت‌افزار انتخابی خود، ممکن است لازم باشد یک یا چند مورد از این قابلیت‌های جدید را به صورت دستی روشن کنید. و به خاطر داشته باشید که Password Manager جنبه‌ای از مرورگر وب کروم گوگل است، نه یک اپ جداگانه، بنابراین اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید، به هیچ یک از این موارد دسترسی نخواهید داشت. با این حال، استفاده از یک مدیر رمز عبور همچنان ایده خوبی است.
 
تازه چه خبر
 
اولین تغییری که توجه را به خود جلب می‌کند این است که اکنون می‌توانید با ایجاد یک میانبر دسکتاپ از Password Manager به صورت یک شبه‌اپ بسازید. با این حال اکنون می‌توانید به سرعت از طریق منوی کروم هم به این قابلیت دسترسی داشته باشید، و اکنون یک گزینه «مدیریت گذرواژه‌ها» در کنار درخواست‌های تکمیل خودکار رمز عبور ظاهر خواهد شد.

 


فراتر از آن، همچنین می‌توانید یادداشت‌هایی را به اطلاعات رمز عبور خود اضافه کنید، مانند پین‌ها، اطلاعات شناسه، و برچسب‌ها برای کمک به پیگیری حساب‌های متعدد و غیره. رمزهای عبور ذخیره‌شده از سرویس‌های رمز عبور دیگر را می‌توان اکسپورت کرده و به صورت یک فایل با پسوند csv به Password Manager وارد کرد. و نسخه آی‌اواس Password Manager، با درخواست‌های تکمیل خودکار بزرگتر و گروهبندی شدن حساب‌های متعدد برای یک وب‌سایت مشخص که برای انتخاب آسان‌تر.
 
قابلیت دیگری که البته هنوز گوگل زمان مشخصی برای عرضه آن اعلام نکرده است پشتیبانی تأیید بیومتریک (که قبلاً فقط در دستگاه‌های تلفن همراه) برای تشخیص چهره، شناسه اثر انگشت و موارد دیگر - بسته به آنچه سخت‌افزار شما از عهده آن برمی‌آید – است که به‌زودی به نسخه دسکتاپ Password Manager نیز می‌آید.
 
کد مطلب: 73285
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام