۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۶

رفع نقص بزرگ امنیتی گوگل کروم با اعمال وصله امنیتی

ایتنا – شرکت گوگل در یک اقدام سریع برای ارائه عکس‌العمل نسبت به رخنه امنیتی یافت شده در مرورگر خود اقدام کرده و ان را برای کاربران این سیستم محبوب رفع کرده است.
رفع نقص بزرگ امنیتی گوگل کروم با اعمال وصله امنیتی
شرکت گوگل در یک اقدام سریع برای ارائه عکس‌العمل نسبت به رخنه امنیتی یافت شده در مرورگر خود اقدام کرده و ان را برای کاربران این سیستم محبوب رفع کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، آخرین نسخه از مرورگر چند پلتفرمه کروم مشکلاتی بزرگ را در این سیستم رفع کرده است که بر اساس اعلام رسمی این شرکت، 8 مورد امنیتی هستند.
 
شش مورد از این مشکلات، موارد بسیار خطرناک محسوب می‌شوند و بر اساس اطلاعات منتشر شده، توسط مراکز امنیتی متفاوتی به عنوان یک مورد بسیار مشکل ساز تشخیص داده شده بودند که یکی از این مراکز امنیتی، پروژه زیرو گوگل بوده است.
 
با این وجود یکی از موارد امنیتی خطرناک رفع شده، یک مشکل روز صفر بوده است که توسط یک محقق مستقل و ناشناس کشف شد و تقریبا در اوایل هفته قبل از عرضه وصله به گوگل اعلام شده بود.
 
 
 
گوگل درباره این مشکل امنیتی که با نام CVE-2021-30563 شناخته می‌شود این چنین اعلام کرده است: «گوگل از گزارش‌های مربوط به حفره امنیتی CVE-2021-30563 آگاهی پیدا کرده است.» به این ترتیب کاربران نباید زیاد نگران این مشکل باشند.
 
گوگل در ادامه افزود: «دسترسی به جزئیات این باگ‌ها و لینک‌ها ممکن است به صورت محدود باقی مانده از بیشتر کاربرانی که به روزرسانی آن را دریافت می‌کنند دور نگاه داشته خواهد شد.»
 
با تمامی این تفاسیر شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که تمامی کاربران خود را دعوت می‌کند که هرچقدر سریع‌تر برای نصب به‌روزرسانی بر روی دستگاه‌های خود اقدام کنند تا در برابر حملات احتمالی در امان باشند.
کد مطلب: 65529
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام