۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳

جریمه فاکسکان به دلیل سرمایه‌گذاری بدون مجوز در تراشه سازی چینی

ایتنا - ​​​​​​​دولت تایوان، شرکت فاکسکان را به دلیل سرمایه‌گذاری بدون مجوز در یک تراشه‌ساز چینی، جریمه می‌کند.
جریمه فاکسکان به دلیل سرمایه‌گذاری بدون مجوز در تراشه سازی چینی


شرکت تایوانی فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان است، اعلام کرده که سهام خود در این تراشه‌ساز چینی را خواهد فروخت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دولت تایوان با نگرانی به طرح بلندپروازانه چین برای تقویت صنعت نیمه رسانا، چشم دوخته و مقررات را برای جلوگیری از به سرقت رفتن فناوری تراشه این کشور توسط چین، تشدید کرده است.

فاکسکان که تولیدکننده بزرگ محصولات اپل است، در ژوییه فاش کرد سهامدار غول تراشه چینی تسینگوآ یونی‌گروپ است. این شرکت روز جمعه در اظهارنامه‌ای برای بازار سهام تایپه، اعلام کرد زیرمجموعه‌اش در چین، موافقت کرده است کل سهامش در تسینگوآ یونی‌گروپ را بفروشد.

وزارت اقتصاد تایوان در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد: کمیسیون سرمایه‌گذاری این وزارتخانه که باید تمامی سرمایه‌گذاریهای خارجی را تائید کند، از فاکسکان خواستار توضیحات کامل درباره این سرمایه‌گذاری خواهد شد. با توجه به این حقیقت که این سرمایه‌گذاری از پیش اعلام نشده بود، میزان جریمه بر اساس فرمول محاسبه خواهد شد و مجازات مطابق قانون، تعیین می‌شود.

منابع آگاه پیش‌تر به رویترز گفته بودند: فاکسکان از دولت تایوان برای انجام این سرمایه‌گذاری، تائیدیه نگرفته بود و مقامات تایوانی بر این باورند که این شرکت، قانون تایوان در ارتباط با چین را نقض کرده است.

فاکسکان اعلام کرد شرکت شینگ‌وِی که ۹۹ درصد آن تحت کنترل شرکت اینترنت صنعتی فاکسکان قرار دارد، موافقت کرده است سهام خود در تسینگوآ یونی‌گروپ را به مبلغ ۵.۳۸ میلیارد یوان (۷۷۲ میلیون دلار) به شرکت چینی یانتای های‌شیو بفروشد.

بر  اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، قانون تایوان اجازه می‌دهد دولت، سرمایه‌گذاری در چین را بر اساس ملاحظات امنیت ملی و تحولات صنعتی، ممنوع کند. تایپه، ساخت کارخانه‌های پیشرفته در چین را برای شرکتهای تایوانی ممنوع کرده است تا مانع انتقال فناوری پیشرفته آنها به خارج شود.
کد مطلب: 71039
برچسب ها: فاکسکان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام