۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳

از بهترین صرافی های ارز دیجیتال چه می‌دانید؟

صرافی ارز دیجیتال به پلتفرمی گفته می‌شود که از طریق آن بتوانید رمزارزهایتان را با دارایی‌هایی مانند پول یا دیگر انواع ارزهای دیجیتال معاوضه کنید. این تعریف کلی صرافی ارز دیجیتال است و اگر کنجکاوید بهترین صرافی های ارز دیجیتال را بشناسید پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.
از بهترین صرافی های ارز دیجیتال چه می‌دانید؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر به‌تازگی وارد معاملات ارز دیجیتال شده یا در حال تحقیق روی مطالب مهم این حوزه باشید حتماً نام صرافی دیجیتال به گوشتان خورده و ممکن است برایتان سؤال باشد صرافی دیجیتال کجاست یا بهترین صرافی های ارز دیجیتال مطرح در سال ۲۰۲۲ کدام‌اند. صرافی ارز دیجیتال به پلتفرمی گفته می‌شود که از طریق آن بتوانید رمزارزهایتان را با دارایی‌هایی مانند پول یا دیگر انواع ارزهای دیجیتال معاوضه کنید. این تعریف کلی صرافی ارز دیجیتال است و اگر کنجکاوید بهترین صرافی های ارز دیجیتال را بشناسید پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.
ابتدا باید بدانید صرافی‌های رمزارز زیادی در دنیا وجود دارند که خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها ممکن است طیف گسترده‌ای از رمزارزها را پشتیبانی کنند و برخی دیگر روی ارزهای دیجیتال مشخصی تمرکز دارند. ابتدا باید ویژگی‌های صرافی‌های مختلف را بدانیم تا بتوانیم بهترین صرافی های ارز دیجیتال را گلچین کنیم. فراموش نکنید در ایران هم صرافی‌های ارز دیجیتال مطرحی فعالیت می‌کنند و یکی از آنها صرافی ارزدیجیتال والکس است.
 

بهترین صرافی های بین‌المللی

 
صرافی ارزدیجیتال ایرانی

همان‌طور که می‌دانید اولین قدم برای فعالیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال پیداکردن بهترین صرافی ارز دیجیتال است. در این قسمت از مطلب صرافی‌های رمزارز دنیا و ویژگی‌هایشان را بر اساس آخرین گزارشی بررسی می‌کنیم که وب‌سایت معتبر اینوستوپدیا (Investopedia) برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است.
 

کوین بیس (Coinbase)


یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال مطرح در دنیا کوین بیس است. کوین بیس در سال ۲۰۱۲ ارائه شد و از بیشتر از ۱۵۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند. طیف کارمزد تراکنشی که کوین بیس از کاربران می‌گیرد صفر تا ۰.۶۰ درصد است و برای استفاده از کوین بیس باید حداقل ۲ دلار خرید یا سپرده‌گذاری کنید. جالب است بدانید کوین بیس از بهترین گزینه‌ها برای افراد مبتدی است و سطح بالایی از امنیت را برای کاربرانش ارائه می‌دهد. صرافی کوین بیس پلتفرم Coinbase Pro نیز دارد که انتخابی عالی برای معامله‌گران حرفه‌ای به شمار می‌رود.
باوجود ویژگی‌های خوبی که کوین بیس دارد، باید به ویژگی منفی این صرافی اشاره کنیم. در صرافی کوین بیس امکان کنترل کلیدهای خصوصی برای کاربر وجود ندارد و کنترل حساب در دست صرافی است. درواقع صرافی به‌عنوان واسطه کنترل حساب افراد را در دست دارد. البته کوین بیس رمزارزهای کاربرانش را بیمه می‌کند تا در صورت هک و نقض سیستم امنیتی، از اموال کاربرانش محافظت کند.
 

کریپتو دات‌کام (Crypto.com)


صرافی برتر بعدی کریپتو دات‌کام است که در سال ۲۰۱۶ ارائه شد. این صرافی دست‌کم از ۲۵۰ رمزارز در جهان پشتیبانی می‌کند و کارمزدش را چیزی بین ۰.۰۴ درصد تا ۰.۴ درصد تعیین کرده است. برای استفاده از صرافی کریپتو دات‌کام باید حداقل ۱ دلار خرید یا سرمایه‌گذاری کنید. جالب این‌که کریپتو دات‌کام توکنی اختصاصی با نام CRO دارد. کریپتو دات‌کام را بهترین صرافی ارز دیجیتال مناسب گوشی‌های هوشمند می‌نامند و کاربران می‌توانند با موبایلشان از طریق کریپتو دات‌کام به خرید، فروش، تجارت و مبادله ارز دیجیتال بپردازند.
در کنار ویژگی‌های مثبت متعدد، صرافی کریپتو دات‌کام پشتیبان مشتری ضعیفی دارد. علاوه بر این، کارمزد نسبتاً بالا مخصوصاً در معاملات کلان از معایب استفاده از این صرافی ذکر می‌شود.
 

جمینی (Gemini)


از برترین صرافی های مطرح دنیا باید به جمینی اشاره کنیم. این صرافی سال ۲۰۱۴ منتشر شد و امنیت بسیار بالای صرافی جمینی و اجرای پروتکل‌های امنیتی قوی، آن را در فهرست بهترین صرافی های مطرح دنیا قرار می‌دهد. صرافی جمینی بیمه‌ی کیف پول گرم را به مشتریانش ارائه می‌دهد و مناسب معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی است که به‌دنبال پلتفرمی بسیار امن می‌گردند. صرافی جمینی حداقل از ۷۵ ارز دیجیتال در جهان پشتیبانی می‌کند.
میزان کارمزد تراکنش بالای صرافی جمینی را باید نقطه ضعفش بدانیم. این صرافی کارمزدش را برای معاملات زیر ۲۰۰ دلار بین ۰.۹۹ تا ۲.۹۹ دلار و برای معاملات بالای ۲۰۰ دلار حدود ۱.۴۹ درصد از سهم معاملات در نظر گرفته است. اگرچه صرافی جمینی از امنیت بالایی برخوردار است، از تعداد رمز ارزهای کمتری نسبت به رقیبانش پشتیبانی می‌کند و باید این موضوع را نقطه‌ضعف دیگری برای این صرافی بدانیم.
 

بیت‌مارت (BitMart)


صرافی برتر بعدی را باید بیت مارت بدانیم که در سال ۲۰۱۷ ارائه شده است. صرافی بیت مارت از حدود هزار رمز ارز در جهان پشتیبانی می‌کند و مهم‌ترین مزیت این صرافی به شمار می‌رود. بیت مارت کارمزدش را چیزی بین ۰.۰۴۵ درصد تا ۰.۲۵ درصد اعلام کرده است. برای استفاده از صرافی بیت مارت باید حداقل ۳۰ دلار سرمایه‌گذاری یا خرید کنید.
بیت مارت در سال ۲۰۲۱ هک بزرگی تجربه کرد و حدود ۱۹۶ میلیون دلار ضرر کرد. از سمت دیگر، ضعف در پشتیبانی از مشتریان را نقطه ضعف دیگری برای بیت مارت باید بدانیم. با وجود این دو نقطه ضعف بزرگ، برخی از معامله‌گران حرفه‌ای همچنان بیت مارت را انتخاب می‌کنند و علتش را باید در تنوع رمز ارزهای پشتیبانی شده بدانیم. پشتیبانی بیت مارت از هزار رمزارز باعث شده تا افراد به ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده نیز دسترسی داشته باشند و معاملات خود را انجام دهند.
 

صرافی ارزدیجیتال ایرانی

 
صرافی ارزدیجیتال ایرانی


در کنار صرافی‌های مطرح بین‌المللی، در ایران نیز صرافی‌های مطرحی فعالیت می‌کنند. در فهرست بهترین صرافی های ایرانی نام والکس به چشم می‌خورد و این صرافی را باید یکی از بهترین صرافی های ایرانی در حوزه‌ی ارز دیجیتال بنامیم. در ادامه‌ی مطلب با آن بیشتر آشنا می‌شویم.
 
صرافی ارز دیجیتال والکس را تعدادی از دانشجویان مطرح و متخصص دانشگاه شریف و دانشگاه تهران تأسیس کرده‌اند. این افراد با توجه به تخصص و تجربه‌ی خود در حوزه‌ی ارز دیجیتال توانسته‌اند پلتفرمی ایمن و کارآمد برای معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی کریپتو عرضه کنند.
کارمزد تراکنش‌ها دراین  صرافی به‌صورت پلکانی است و هرچه حجم معاملات شما بیشتر باشد، درصد کارمزد کمتری از معاملات پرداخت می‌کنید. این صرافی پروتکل‌های امنیتی را رعایت می‌کند و اجازه‌ی سرقت به سارقان نمی‌دهد. همه‌ی داده‌های سامانه صرافی روی سرورهای اختصاصی و داده‌های مهم و هویتی کاربران به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند.
کاربران صرافی هیچ‌گونه نگرانی برای از دست رفتن اطلاعاتشان ندارند؛ چرا که اطلاعات مهم سامانه‌ی پلتفرم والکس مرتباً بک‌آپ‌گیری می‌شود. خوب است بدانید همه‌ی دسترسی‌ها به خدمات مهم سامانه صرافی ارزدیجیتال والکس دارای فرایند تأیید دو مرحله‌ای (Two Factor Authentication) است. بنابراین کاربران برای اموری همچون ورود به سامانه، برداشت از کیف پول و تغییر رمز عبور سامانه باید فرایند تأیید دو مرحله‌ای را بگذرانند. از سوی دیگر، تمامی فرآیندهای مهم در سامانه‌ی صرافی، با ایمیل و پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود تا از هرگونه استفاده‌ی غیرمجاز از حساب کاربری جلوگیری شود.
 

والکس، همراه همیشگی شما


در این مطلب ابتدا تعدادی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال را در جهان بررسی کردیم و نقاط قوت و ضعفشان را تا حدودی شناختیم. در ادامه‌ی مطلب از صرافی والکس https://wallex.ir/  به‌عنوان یکی از بهترین صرافی های ایرانی را در این حوزه یاد کردیم و از پروتکل‌های امنیتی قوی این پلتفرم گفتیم. در پایان یادآوری می‌کنیم قدم نخست برای فعالیت در حوزه‌ی رمز ارزها، یافتن صرافی مناسب و کارآمد است تا با خیال راحت سرمایه‌ی خود را در حوزه‌ی رمز ارزها به گردش درآورید و به‌آسانی به معاملات مدنظرتان بپردازید.

 
کد مطلب: 68362
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام