۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲

اولین بات معامله گر ارزهای دیجیتال در دسترس کاربران قرار گرفت

بات‌ معامله گر ارزهای دیجیتال سیستم‌ خودکاری است که به‌جای سرمایه‌گذار کار و امکان انجام معاملات به‌صورت خودکار را برای او فراهم می‌کند. این بات‌ها اطلاعاتی مانند قیمت‌های فعلی و سطوح نوسانی را نیز در نظر می‌گیرند و موقعیت‌های خرید یا فروش را باز و بسته می‌کنند.
اولین بات معامله گر ارزهای دیجیتال در دسترس کاربران قرار گرفت
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



برای اولین بار صرافی ایرانی والکس در مرداد ۱۴۰۱ در راستای آسان‌تر کردن معامله و با فاصله کمی از صرافی‌های پیشروی جهانی دو ابزار معامله‌ی خودکار توسعه داده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.
در ساده ترین تعریف، بات برای خودکار سازی معاملات رمز ارزی استفاده می‌شود. کافی است کاربر ثبت نام کند، به مقدار دلخواه سرمایه وارد بات کند، پارامترهای مورد نظر خود را ثبت کند، سپس بات به عنوان دستیار دقیق و خستگی ناپذیر کاربر، معاملات را براساس استراتژی‌های شما انجام دهد.
بات‌ معامله گر ارزهای دیجیتال سیستم‌ خودکاری است که به‌جای سرمایه‌گذار کار و امکان انجام معاملات به‌صورت خودکار را برای او فراهم می‌کند. این بات‌ها اطلاعاتی مانند قیمت‌های فعلی و سطوح نوسانی را نیز در نظر می‌گیرند و موقعیت‌های خرید یا فروش را باز و بسته می‌کنند. 
ارزهای دیجیتال دارایی‌های پرنوسانی هستند و برخلاف برخی از بازارهای سنتی، معاملات در ارزهای دیجیتال به ساعات خاصی محدود نشده و معامله گران ممکن است نتوانند واکنش سریع و درستی دربرابر تغییرات قیمت و بازوبسته‌کردن معاملات خود نشان دهند؛ بنابراین، بات‌ معامله گر (Trading Bot) ارزهای دیجیتال به‌وجود آمده‌ است تا به سرمایه‌گذاران در این زمینه کمک کند. 
این بات‌ها تبادلات مالی را به‌طور خودکار انجام و به کاربر اجازه می‌دهند به‌جای صرف وقت زیاد و رصد مداوم بازار، روی مسائل دیگری منجمله بهبود استراتژی معامله‌ها تمرکز کند. با استفاده از این ابزارهای جدید می‌توان پارامترهای گوناگونی مانند نوع استراتژی‌های معاملاتی یا بازه‌های زمانی مطلوب را برای معاملات تعیین کرد.
 

بات معامله گر چطور کار می‌کند؟


بات‌ها معمولاً براساس مجموعه‌ الگوریتم‌هایی کار می‌کنند که اغلب توسعه‌دهندگان آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند و معامله گران از آن‌ها استفاده می‌کنند. بدین‌ترتیب، موفقیت آن‌ها به درک توسعه‌دهنده از نحوه عملکرد بازار ارزهای دیجیتال و همچنین استراتژی‌هایی که معامله گر برای بات خود تعیین می‌کند بستگی دارد. 
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کار این بات ها، مقاله بات ارز دیجیتال در بلاگ والکس را مطالعه نمایید.

 
نحوه کارت ربات معامله گر ارز دیجیتال

بات‌ها نمی‌توانند مانند انسان‌ها براساس حدس‌و‌گمان خریدوفروش کنند و تنها براساس شاخص‌های فنی معامله می‌کنند. اگر شاخص‌های انتخابی نشان‌دهنده فرصت خرید باشد و بات نیز برای انجام این کار پیکربندی و تنظیم شده باشد، بدون چون‌وچرا همان الگو را دنبال می‌کند. البته گاهی اوقات کاربران برای رسیدن به سود بیشتر می‌توانند بات تریدر را طبق روند پرتفوی معامله گران حرفه‌ای تنظیم کنند.
بزرگترین دلیل ایجاد ضرر در معاملات دستی، فاکتور انسانی است. افراد به دلیل واکنش‌های احساسی اشتباهاتی انجام میدهند، درصورتی که بات ها فقط از قوانین و اطلاعات از پیش تعیین شده تبعیت میکنند.
زمانی که از فروش ارز دیجیتال سخن به‌میان می‌آید، می‌توان زمانی را برای فروش تنظیم کرد؛ البته با این شرط که دارایی مدنظر به سود مشخص‌شده‌ای رسیده باشد. در‌عین‌حال می‌توان برای هر بات نقطه توقف ضرر (Stop Loss) تعریف کرد. در این حالت، اگر ارزش ارز دیجیتال کمتر از میزان تعیین‌شده شود، این ارز به‌طور خودکار فروخته خواهد شد. والکس تا کنون ۲ بات تریدر در اختیار کاربران خود قرار داده که عبارت‌اند از:
 

بات اسپات گرید

 
پرکاربردترین نوع بات معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال است. باتوجه به نوسان‌های ذاتی این بازار، معامله گران تلاش می‌کنند با خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالاتر به سود برسند؛ بات اسپات گرید دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این بات بعد از تعیین سقف و کف و همین‌طور گریدهای مورد نظر معامله گر، شروع به کار می‌کند. در شرایط بازار صعودی هربار نمودار قیمت گرید بات را قطع کند، بات در آن قیمت ارز دیجیتال در اختیارش را به میزانی که معامله گر تعیین کرده می‌فروشد. در شرایط بازار اصلاحی هم هربار نمودار قیمت گرید را قطع کند، بات با شرایطی که برای او تعیین شده، سفارش خرید باز می‌کند.
 

بات‌ اینفینیتی گرید


این نوع از بات‌ها حرکت قیمت دارایی خاصی را پیش از اجرای سفارش خرید یا فروش در نظر می‌گیرند. اگر روند نشان‌دهنده افزایش قیمت باشد، بات موقعیت خرید و هنگامی که روند کاهش قیمت را نشان دهد، بات موقعیت فروش باز می‌کند.
 

مزایای استفاده از بات معامله گر والکس


والکس همواره در تلاش است فعالیت کاربران خود را بهینه کند. ما در والکس برای رسیدن به این هدف مداوم در حال گسترش ابزارهایی هستیم که امنیت پلتفرم را بالا ببرند و ریسک فعالیت را کم کنند.
استفاده از ابزارهای خودکار منجمله بات‌های معامله گر مستلزم پرداخت هزینه و قبول ریسک است. این ابزارها در شرایط معمول، توسط برنامه‌نویس‌های ناشناس نوشته می‌شوند و حتی در بهترین حالت هم استفاده از آن‌ها با ریسک همراه است. همینطور اغلب این بات‌ها رایگان نیستند و کاربر برای استفاده از آن‌ها باید اشتراک بخرد.
والکس برای حل این دو بحران، دو بات معامله گر اسپات و اینفینیتی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. امنیت فعالیت این دو بات توسط والکس تامین می‌شود و استفاده از آن‌ها به جز کارمزد معامله، هزینه‌ی دیگری ندارد.
 

کارمزد بات معامله گر والکس

 
کارمزد بات های ترید والکس

دو بات معامله گر والکس برای انجام هر معامله، معادل ۰.۱ درصد کارمزد دریافت می‌کنند. این میزان کارمزد از حجم معامله‌ی در حال انجام کسر خواهد می‌شود و نسبت به کارمزد معامله در شرایط عادی عددی بسیار کوچک و حتی قابل چشم‌پوشی است. کارمزد بات‌های والکس در پایه بازار تتر در «سه ماه اول فعالیت» معادل نصف کارمزد همیشگی یعنی ۰.۰۵ درصد است.
 
 
کد مطلب: 69614
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام