۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۷

بازدید از جاهای دیدنی در سفر به وان

شهر وان دارای تعداد زیادی مرکز خرید است  که تعداد آن ها از هفتاد مورد بیشتر است و این تعداد در مقایسه با جمعیت این شهر بسیار بالاست.
بازدید از جاهای دیدنی در سفر به وان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



 
شهر وان یکی از شهرهای مرزی کشور ترکیه است که این روزها با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و طبیعتی زیبا به شهرت رسیده و مقصدی ایده ال برای ایرانیان است . این شهر توریستی در دهه اخیر به یکی از قطب گردشگری ترکیه تبدیل شده و سالان میزبان میلیون ها مسافر است و البته فصول بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به آن است . اما تعداد مسافرانی که در فصول پائیز و زمستان هم به این شهر سفر می کنند کم نیست و اغلب آن ها قصد خرید از فروشگاههای متنوع این شهر را دارند .
شهر  وان در شرق ترکیه قرار دارد و هم مرز با ایران است . این شهر دارای طبیعت دل انگیز و تاریخی بسیار غنی است و خوب است بدانید قدمت این شهر به پنج هزار سال پیش باز می‌گردد . در هر گوشه ای از شهر آثار زندگی انسان های اولیه را می توان دید و مکان های تاریخی و موزه ها از جاذبه های گردشگری پر طرفدار شهر وان هستند .
شهر وان در طول تاریخ هزاران ساله خود همواره تحت نفوذ تمدن‌ها و امپرتوری های بزرگی قرار داشت . اورارتینی ‌ها ، رومیان ، سلجوقیان و عثمانیان نمونه ای از این قدرت ها هستند که در سرنوشت این سرزمین تاثیرگذار بوده اند.
در ادامه برخی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار در این شهر توریستی را به شما معرفی می کنیم . پس با ما همراه باشید:

دژ وان ، بزرگ‌ترین قلعه سنگی در این کشور
بازدید از این منطقه در تور وان به خصوص برای تاریخ دوستان بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. این دژ باستانی ، بر بالای تپه‌ ای قرار دارد که در زیر دست آن شهر ویران شده  اورارتو ، با سه هزار سال قدمت به چشم می خورد . دژ وان قلعه‌ای بزرگ است که از سنگهای بازالتی و آجرهای گلی بنا شده است . در اطراف این دژ ، برج معروف ساردور به چشم می خورد که به واسطه  وجود کتیبه ‌های باستانی به شهرت رسیده است . قدمت این منطقه با دوران پادشاهی اورارتو باز می گردد و کتیبه های موجود در آن ، به دست خشایار شاه کبیر و در قرن پنجم پیش از میلاد نوشته شده‌ است ، و به طرز معجزه آسایی از گزند حوادث جان سالم به در برده است . 
 
جزیره آختامار
به اعلام سفر باتو ، جزیره زیبا و شگفت انگیز آختامار ، در دریاچه وان قرار دارد و دارای مناظری بسیار زیباست . اغلب گردشگران برای دوری از هیاهوی شهری حداقل یک روز را به بازدید از دریاچه و گشت و گذار در جزیره آختامار اختصاص می دهند . و به همین منظور سوار بر قایق های تفریحی شده و حدود یکساعت بر روی دریاچه شناور هستند . در طول این مدت از مسافران پذیرایی گرمی به عمل می آید .
گردشگران به محض رسیدن به جزیره آختامار به تماشای کلیسای صلیب مقدس که قدمت آن به سال ۹۱۵ باز می‌گردد ، می روند . این بنا دارای معماری بسیار زیبایی است و بر روی دیوارهای بیرونی آن برخی از داستان های کتاب انجیل نقاشی شده که دیدن آن بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . 
این جزیره دارای چندین رستوران معروف است که همگی برای صرف ناهار ایده آل هستند.

موزه وان
همانطور که گفتیم شهر وان تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده و در ادوار مختلف توسط حکومت های بزرگی اداره می شد و همین موضوع سبب شده بازدید از موزه وان به بخش جذاب سفر توریست ها تبدیل شود . در این موزه با آثار و اشیاء باستانی مختلفی روبرو می شوید که برخی از آنها به پیش از میلاد مسیح تعلق دارد.

مسجد بزرگ وان
مسجد باشکوه و تاریخی وان یادگاری از دوران سلجوقیان است که در طول تاریخ بارها مورد آسیب و باز سازی قرار گرفته است . این بنا یکبار به هنگام وقوع زلزله سال ۱۸۴۴ میلادی و بعد از آن در طی جنگ جهانی اول آسیب جدی دید اما در دهه های گذشته و به لطف باستان شناسان مرمت و بازسازی گردید .

توشپا ، یک شهر تاریخی
بر اساس سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، شهر باستانی توشپا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این شهر است که در اطراف دژ وان قرار دارد و باقی مانده تمدن هزاران ساله اورارتو هاست . شهر باستانی توشپا در حقیقت همان بستر شهر قدیمی وان است که روزگاری در اطراف دریاچه وان برپا شده بود . باستان شناسان بر این باورند که سکونت انسان در این منطقه قدمتی بیش از پنج هزار سال دارد .
 
مراکز خرید معروف در شهر وان
شهر وان دارای تعداد زیادی مرکز خرید است  که تعداد آن ها از هفتاد مورد بیشتر است و این تعداد در مقایسه با جمعیت این شهر بسیار بالاست. این موضوع سبب شده اواخر فصل تعداد زیادی از ایرانی ها برای خرید های عمده به این شهر مرزی سفر کنند . مرکز خرید وان ام وی ام ، مرکز خرید تورکوآز و آیدین پریهان از بهترین ها هستند و همگی دارای امکانات رفاهی متعدد اند اما این شهر دارای تعداد زیادی بازار سنتی نیز هست که گشت و گذار در آن ها مهیج و سرگرم کننده خواهد بود. 
 
کد مطلب: 67080
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام