۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲

قالیباف: ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است

ایتنا - قالیباف رییس مجلس: جوسازی‌ها علیه مجلس درباره طرح صیانت بی‌خود است.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس
محمدباقر قالیباف رییس مجلس
رییس مجلس شورای اسلامی، ایجاد شبکه ملی اطلاعات را از نان شب واجب‌تر توصیف کرد و گفت: وزیر ارتباطات قول داده که شبکه ملی اطلاعات را تکمیل و هر سال گزارشی از عملکرد خود برای تحقق این هدف ارائه کند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه‌شنبه پارلمان ایران،  یکی از دردهای بی‌درمان کشور در حوزه دیجیتال را پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت که موضوع پروژه‌های دیجیتالی نیمه‌تمام را ببندد. وی هوشمندسازی و ایجاد دولت الکترونیک را پایه و اساس تحول حکمرانی قلمداد کرد و افزود: اگر در پی ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی هستیم باید در این راستا گام‌های اساسی برداریم.

قالیباف، زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را مهم‌ترین موضوع کشور ارزیابی کرد و گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است. وزیر قول داده که شبکه ملی اطلاعات را تکمیل و هر سال گزارشی از عملکرد خود برای تحقق این هدف ارائه کند.

وی ادامه داد: توجه به نیروی کار جوانِ دانشمند در عرصه فناوری بسیار مهم است و باید بسترهای لازم برای فعالیت جوانان در این حوزه به وجود آید وگرنه این جوانان را از دست خواهیم داد.
رییس قوه مقننه، عملکرد کشور در تحقق اقتصاد دیجیتال را زیر پنج درصد قلمداد کرد و افزود: با توجه به نیروی جوان و دانشمند، این عملکرد قابل پذیرش نیست. در شرایط کرونایی دغدغه جدی ما کسب و کارهای خرد در بستر اینترنت است و باید در این بخش توسعه و حمایت از زیرساخت‌ها به صورت مداوم انجام شود.

جوسازی علیه طرح صیانت «بی‌خود» است
قالیباف افزود: جوسازی‌ها علیه مجلس درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی بیخود است. عده‌ای اعلام کردند که مجلس در پی تعطیلی پلتفرم‌ها است درحالی‌ که مجلس به دنبال حمایت از مشاغل خرد در این حوزه است زیرا معیشت مردم به این مشاغل گره خورده است.
وی با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی در حوزه ICT یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: یکی از دردهای بی‌درمان ما در کشور که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد پروژه‌های نیمه‌تمام است. متأسفانه در حوزه مسائل هوشمندسازی هم در سال‌های اخیر پروژه‌های نیمه‌تمام وجود دارد اما در عرصه دیجیتال پروژه نیمه تمام در این حوزه‌ها معنا ندارد. پروژه نیمه‌تمام یعنی «هزینه کن اما نتیجه نگیر».
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: این ارز بدون محدودیت برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته اما پروژه الکترونیکی کردن اطلاعات سلامت افراد با اغماض ۲۰ درصد پیشرفت داشته و دولت باید در این مسیر گام‌های اساسی بردارد.
قالیباف با بیان اینکه در نشست مجلس با قوه قضاییه مشکلات حوزه حدنگاری مطرح شد، گفت: این پروژه نیز باید تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: در دولت و مجلس انقلابی و در وزارت ارتباطات با حضور وزیر جوان و انقلابی باید پروژه‌های دیجیتالی نیمه‌تمام تعیین تکلیف شود، نباید ایجاد این پروژه‌ها به فرهنگ تبدیل شود.
 
کد مطلب: 66983
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«ایجاد شبکه ملی اطلاعات را از نان شب واجب‌تر توصیف کرد »
البته به گمانم منظور همان شبکه اینترنتی ست ، شبکه ای که با ارتباط میلیون ها کامپیوتر برای برقراری ارتباط بین کاربران‌ بوجود آمده ، شبکه ای که همه امور را از یک احوالپرسی ساده تا امور بانکی ، تحصیل علم و دانش ، امور مبادلات بانکی ، ثبت و بررسی همه سوابق و بایگانی های اداری و مالی ، کنترل ترافیک و مصرف سوخت و انواع ترابری های زمینی و هوایی و دریایی ، امور پزشکی ، ارتباط بین وزارت خانه ها و دوایر دولتی ، خبر و خبررسانی سریع ، و از همه مهمتر ارتباط مردم با مردم و مردم با دولت و مدیران اجرایی و...... و همه اینها در سایه رشد تکنولوژی های دیجیتال و علوم کامپیوتر و توسعه آن همگام با جهان میسر میشود.
و اینکه همه گفتارها دلنشین و امید بخش ست ، امید به آینده ای سرشار از علم و دانش که نیاز ضروری هر جامعه ای برای حفظ بقا ست. امید آنکه همه ایده ها و گفتارهای خوب در مرحله عمل بدست مجریان دلسوز ، آگاه و عالم اجرایی شود.انشااله
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام