۲
۱
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۵

رییس مجلس: فقط برخی نمایندگان در پی محدود کردن فضای مجازی و فیلترینگ هستند!

ایتنا - قالیباف: بخشی از فعالین حوزه نرم‌افزار به دلیل فضاسازی که از خارج در خصوص این طرح انجام شد به ترکیه و امارات رفتند، این توطئه دشمن است و ما در مجلس به دنبال اینگونه مسائل نیستیم.
رییس مجلس: فقط برخی نمایندگان در پی محدود کردن فضای مجازی و فیلترینگ هستند!
محمد باقر قالیباف رییس مجلس در جمع دانشجویان، با اشاره به موضوع طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی(موسوم به طرح صیانت) گفت: در جلسه کمیسیون مشترک اعلام کردم که مذاکرات باید به صورت زنده در اینستاگرام و از سوی صدا و سیما پخش شود، اما یکسری فضاسازی‌ها در خارج از کشور انجام شد که این طرح به صورت اصل ۸۵ به گونه ای بررسی می شود که مردم از روند بررسی بی‌اطلاع باشند. اگر چه در مجلس افرادی هستند که قصد دارند محدودیت هایی ایجاد کنند اما عموم نمایندگان چنین نظری ندارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته قالیباف: روند بررسی در کمیسیون مشترک به گونه ای می باشد که تمامی ذی‌نفعان و صنف‌ها در جلسات کمیسیون حضور پیدا کنند و نظرات خود را نیز ارائه دهند. ما در مجلس به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم. ما باید توجه کنیم که فعالین بزرگ حوزه اقتصاد در فضای مجازی چند صد برابر یک واحد صنفی متروکه ارزش دارند. اما اینها و اموال دیجیتالی مردم چگونه باید به دارایی مالی تبدیل شود و در سیستم بانکی اعتبار پیدا کند؟ اجازه دهید این مسائل به قانون تبدیل شود. من روز گذشته در خصوص دریافت  اینماد تذکر دادم. کماکان اعلام می‌شود که جوانان باید برای فعالیت‌های خود از بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت مجوز دریافت کنند اما چرا جوانان را دچار مشکل کنیم؟

وی افزود: ما اکنون در حوزه فناوری و فضای مجازی جزو کشورهای پیشرفته هستیم اما با کج‌اندیشی نباید این ظرفیت‌ها را از دست بدهیم، بخشی از فعالین حوزه نرم‌افزار به دلیل فضاسازی که از خارج در خصوص این طرح انجام شد به ترکیه  و امارات رفتند. این توطئه دشمن است و ما در مجلس به دنبال اینگونه مسائل نیستیم.
 
کد مطلب: 66984
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«اگر چه در مجلس افرادی هستند که قصد دارند محدودیت هایی ایجاد کنند اما عموم نمایندگان چنین نظری ندارند.»
«ما در مجلس به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم.»
«بخشی از فعالین حوزه نرم‌افزار به دلیل فضاسازی که از خارج در خصوص این طرح انجام شد به ترکیه و امارات رفتند. این توطئه دشمن است و ما در مجلس به دنبال اینگونه مسائل نیستیم.»
به عبارت دیگر همین «برخی» به نوعی به رشد و شکوفایی نیروهای متخصص لطمه می زنند ، و یا شاید همان آب به آسیاب دشمن ریختن باشد ، و ای کاش به روش منطقی این برخی ها را آگاه کرد تا با عملکرد های خطا ، خدای ناخواسته عامل تخریب و کندی رشد ملت نشوند.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
زندگی فقط حرف زدن نیست ، گوش دادن هم بخش مکمل است ، حرف زدن بدون گوش دادن هیچ نتیجه مطلوبی ندارد ، البته بزرگوارانی که در کثرت نیستند ، همه به حرف هایشان گوش می دهند ، اما عزیزان بزرگوار آیا بهتر نیست کمی هم گوش دهید ، صداها را بشنوید و توجه کنید حتی اگر باب میل نباشد ، مگر غیر اینست که نیت همه به سرانجام رسیدن مطلوب است ، خانه ملت هم زبان مردم است و هم گوش مردم ، در خانه ملت چه «برخی» باشند و چه همه ، گوش شنوا داشتن از اصول منطقی و مفید مدیریتی ست ، و ای کاش همه از این نعمت گویایی و شنوایی خدا دادی برخوردار باشند تا که همه امور ختم به خیر شود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام