۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۹
پلتفرم همدم برای همسریابی

اپلیکیشن همسریابی توسط رییس مجلس افتتاح شد

ایتنا - قالیباف: پلتفرم همدم تلاش کرده تا مبتنی بر سنت‌های خانواده و مبانی اسلامی، با استفاده از روش‌های نوین و علمی به جوانان برای انتخابی  آگاهانه و ازدواجی پایدار تحت نظر خانواده کمک کند.
اپلیکیشن همسریابی توسط رییس مجلس افتتاح شد
محمد باقر قالیباف در مراسم رونمایی از پیکره(پلتفرم) "همدم" گفت: از اینکه سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب کرده است که به خانواده بپردازد بسیار ارزشمند است. امروز آن چیزی که خانواده را پایدار نگه می‌دارد محبت است و کانون این محبت در خانواده، زن خانواده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این آیین که از سوی موسسه تبیان در راستای انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار برگزار شد، گفت: زمانی که مطلع شدم چنین برنامه‌ای تدبیر شده است دو نگاه شکل گرفت، یکی این که این برنامه در شأن حضور رئیس قوه است یا خیر که بنده احساس کردم در کنار تمام اقداماتی که سازمان تبلیغات انجام داده است، این اقدام یک کار ماندگار بوده و برای حل یکی از مشکلات اساسی جامعه است لذا حضور در این مراسم را وظیفه دانستم.

به گزارش ایتنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کمک کرد تا فرهنگ اهل بیت (ع) در تمامی عرصه‌ها همچون زمان عزاداری و سوگواری ائمه (ع) در زندگی مردم جاری شود لذا پلتفرم همدم یعنی فرزند زمانه خویش هستیم و توانسته‌ایم با کمترین هزینه، بیشترین کار را با خطایی متمایل به صفر انجام دهیم در حالی که بسیاری از اقدامات پرخرج در سازمان‌های مختلف نتوانست این کار را انجام دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه غرب نیز تجربه کرده که خانواده را از دست داده است و باید به معنویت بازگردد، عنوان کرد: تردید نداریم که خانواده کانون تولید و تبادل پایدار و بی‌دریغ محبت است و امروز محبت به عنوان عامل پایداری خانواده است، نه پول و ثروت.

زنجیره تشکیل خانواده بسیار اهمیت دارد
رئیس مجلس ادامه داد: پیش از انقلاب تنها 30 درصد زنان سواد داشتند و بعد از آن این میزان به بالای 80 درصد رسید؛ همچنین در حال حاضر بالای 45 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند اما آیا ثمره‌ای که از خانواده می‌خواستیم، گرفته‌ایم؟
وی افزود: زمانی که فعالیت کارخانه‌‌ای را دنبال می‌کنیم، زنجیره تولید مهم است لذا خانواده را نیز باید همچون یک پروژه نگریست که زنجیره تشکیل آن نیز مهم است و صرف تحصیل زنان در آن کفایت نمی‌کند و نقش زن آنقدر مهم است که مردان در هر بخشی از زمان زندگی خود به محبت متفاوت 4 زن شامل مادر، خواهر، همسر و دختر نیاز دارند.
مشکلات اقتصادی قطعا یکی از موانع ازدواج است اما آیا خانواده هایی که وضع مطلوب اقتصادی دارند، ثبات و پایداری هم دارند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تداوم خانواده  به خصوص در 5 سال نخست را نسبت به تشکیل خانواده بسیار مهم‌تر دانست و افزود: راه‌اندازی پلتفرم همدم اقدام بسیار به جایی بود که با همه مسائل ایرانی و اسلامی و سنت‌های اصیل نهاد خانواده سنخیت دارد.
وی با بیان این که انتخاب همسر برای جوانانی که در اوج احساسات هستند، باید همراه با عقلانیت و آگاهی باشد گفت: در این امر بسیار مهم نیازمند مشاوران مومنی هستیم که در این زمینه از علم روز برخوردار باشند و پلتفرم همدم تلاش کرده تا مبتنی بر سنت‌های خانواده و مبانی اسلامی، با استفاده از روش‌های نوین و علمی به جوانان برای انتخابی  آگاهانه و ازدواجی پایدار تحت نظر خانواده کمک کند.

ضرورت توجه به منزل، مسجد، مدرسه و محله
وی در ادامه با بیان اینکه پلتفرم همدم 4 رویکرد شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی  و کارآمدسازی را با هم در بر دارد، عنوان کرد: هر مجموعه‌ای که این 4 رویکرد را داشته باشد می‌تواند مجموعه موفقی باشد ضمن اینکه باید به 4 موقعیت مکانی که در زندگی انسان تأثیرگذار است، توجه کرد که این مکان‌ها شامل منزل، مسجد، مدرسه و محله است که اگر این مکان‌ها به درستی و مثل ساعت با هم کار کنند، در تمامی امور حتی امور اقتصادی می‌توانیم موفق باشیم.
 
سایت همسریابی همدم

در پایان این مراسم قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پلتفرم همدم که به همت موسسه تبیان راه‌اندازی شده بود را افتتاح کرد.
همچنین حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر گلزاری؛ دبیر علمی این پلتفرم و کمیل خجسته مدیرعامل موسسه تبیان توضیحاتی درباره این پلتفرم ارائه کردند.
 
کد مطلب: 65448
نام شما
آدرس ايميل شما


حسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام