۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳

تحریم شرکای محاسبات کوانتومی ارتش چین توسط آمریکا

ایتنا- آمریکا 8 نهاد را به اتهام پشتیبانی از برنامه‌های ارتش چین جهت توسعه استفاده از محاسبات کوانتومی در فعالیت‌های نظامی تحریم کرد.
تحریم شرکای محاسبات کوانتومی ارتش چین توسط آمریکا
آمریکا 8 نهاد را به اتهام پشتیبانی از برنامه‌های ارتش چین جهت توسعه استفاده از محاسبات کوانتومی در فعالیت‌های نظامی تحریم کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، آمریکا برای بازداشتن ارتش چین تسلط بر محاسبات کوانتومی اقدامات جدیدی اتخاذ کرد. در همین راستا وزارت بازرگانی این کشور به منظور جلوگیری 8 نهاد از مشارکت در اقدامات محاسبات کوانتومی ارتش چین، آنها را در فهرست نهادها قرار داده است.
 
مقامات آمریکا نگران هستند که این نهاد‌ها فناوری یاد شده را که در اقداماتی نظیر شکستن رمزنگاری، تولید رمزنگاری‌های غیرقابل شکستن و توسعه سیستم‌های ضد سرقت و ضد زیر دریایی کاربرد دارد، به ارتش چین منتقل کنند. این فهرست شامل ترکیبی از کمپانی‌ها و محققان مختلف است.
 
 
 
از اصلی‌ترین نهاد‌های قرار گرفته در این فهرست می‌تواند به QuantumCTek و آزمایشگاه ملی هیفی برای علوم فیزیکی در مقیاس کوچک یاد کرد. آمریکا همچنین سه شرکت وابسته به شرکت چینی Corad Technology Limited که از سال 2019 در فهرست نهادها قرار داشت را نیز به این فهرست افزوده است.
 
البته به طور کلی فهرست نهادها با 27 سازمان و شخص از قبیل 13 فرد پاکستانی که به پشتیبانی از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای محافظت نشده این کشور متهم شده بودند، به روز شده است. با این حال برخی از کارشناسان بر این باور هستند که متوقف کردن برنامه‌های ارتش چین برای استفاده از محاسبات کوانتومی به دلیل اتکای این کشور به فناوری داخلی از سوی آمریکا ممکن خواهد بود.
 
با این حال افزوده شدن نهاد‌ها و اشخاص مرتبط به فهرست نهاد‌ها می‌تواند سرعت انجام کارها را از طریق محدود کردن دسترسی چین به پردازنده‌ها و سایر تجهیزانی که می‌تواند متضمن توسعه سریع این بخش باشد، کاهش بدهد. همچنین از طرفی اعمال چنین محدودیت هایی موجب می‌شود که آمریکا برای مدت زمان بیشتری در زمینه محاسبات کوانتومی ابرقدرت محسوب شود.
کد مطلب: 66895
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام