۰
plusresetminus
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۶
عکس روز ناسا

خوشه ستاره‌ای هفت خواهران

ایتنا - خوشه ستاره‌ای هفت خواهران که با نام M45 نیز شناخته می‌شود، در فاصله حدود ۴۰۰ سال نوری و به سمت صورت فلکی گاو (ثور) قرار دارد. یک افسانه رایج با روایت امروزی اینطور بیان می‌کند که یکی از ستارگان درخشان این خوشه، از بدو نامگذاری این خوشه محو شده و تنها شش ستاره خواهر با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند.
خوشه ستاره‌ای هفت خواهران
آیا تا به حال خوشه پروین را دیده‌اید؟ حتی اگر هم آن را دیده باشید، احتمالاً هرگز به این بزرگی و شفاف ندیده‌اید. شاید معروف‌ترین خوشه ستاره‌ای در آسمان، ستارگان درخشان خوشه هفت‌خواهران را بتوان بدون دوربین دوچشمی حتی از اعماق یک شهر آلوده به نور هم دید. با این حال، با یک نوردهی طولانی از یک مکان تاریک، ابر غبار اطراف خوشه ستاره‌ای هفت خواهران تا حد زیادی آشکار می‌شود. نوردهی برگزیده امروز که از فلوریدا واقع در ایالات متحده گرفته شده، منطقه‌ای از آسمان چندین برابر اندازه ماه کامل را پوشش می‌دهد.
 
خوشه ستاره‌ای هفت خواهران که با نام M45 نیز شناخته می‌شود، در فاصله حدود ۴۰۰ سال نوری و به سمت صورت فلکی گاو (ثور) قرار دارد. یک افسانه رایج با روایت امروزی اینطور بیان می‌کند که یکی از ستارگان درخشان این خوشه، از بدو نامگذاری این خوشه محو شده و تنها شش ستاره خواهر با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند.
 


اما تعداد واقعی ستارگان قابل مشاهده در خوشه پروین (بسته به میزان تاریکی آسمان اطراف و وضوح دید ناظر)، ممکن است بیشتر یا کمتر از هفت عدد باشد.
کد مطلب: 66855
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام