۰
plusresetminus
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۰
عکس روز ناسا

هاله‌های یخی بر فراز باواریا + تصویر

ایتنا - لکه‌های تصویر برگزیده امروز ناسا، ستاره‌های پس‌زمینه نیستند، بلکه یخ و برف معلق هستند.
هاله‌های یخی بر فراز باواریا + تصویر
چه چیزی باعث ایجاد قوس‌های غیرعادی در آسمان می‌شود؟ پاسخ، کریستال‌های یخ است. در اوایل این ماه میلادی، عکاس ما هنگام عبور از یک میدان برف تازه در نزدیکی باواریا در آلمان، متوجه شد که وارد یک مه یخی شده است. برای اینکه آب معلق در مه یخی منجمد شود، به دمای بسیار سردی نیاز دارد و در واقع دمای هوا در این روز بسیار تا حد زیادی زیر صفر بود.
 
مه یخی نور غروب خورشید را در پشت کلیسای سنت کلمن منعکس می‌کرد. نتیجه، یکی از زیباترین تصاویری بود که عکاس ما تا به حال دیده است. نکتهٔ نخست اینکه لکه‌های تصویر برگزیده امروز ناسا، ستاره‌های پس‌زمینه نیستند، بلکه یخ و برف معلق هستند. نکتهٔ دوم نیز این است که دو هاله یخی در این تصویر برگزیده قابل مشاهده هستند که عبارتند از هاله ۲۲ درجه و هاله ۴۶ درجه. کمان‌های متعددی نیز در این تصویر دیده می‌شوند از جمله، از بالا به پایین، ضد خورشید (زیرخورشید)، زنیتال محیطی (circumzenithal)، پری (Parry)، مماس، و پرهلیک (افقی).
 
در نهایت، منحنی بادکنکی‌شکل که قوس بالایی را به خورشید متصل می‌کند از همه کمیاب‌تر است. این قوس، هلیاک است و از طریق انعکاس از کناره‌های کریستال‌های یخ شش ضلعی که در جهت افقی معلق هستند، ایجاد می‌شود.
 
کد مطلب: 76150
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام