۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۰
نتایج یک مطالعه،

یک داروی سرطان می‌تواند باعث رفع علائم آلزایمر شود

ایتنا - با اینکه در حال حاضر برخی درمان‌ها برای کند کردن پیشروی آلزایمر وجود دارد، ولی هیچ راهی برای معکوس کردن روند پیشروی آن یافته نشده است.
یک داروی سرطان می‌تواند باعث رفع علائم آلزایمر شود
یک مطالعه جدید گزارش کرده است که یک داروی رایج برای سرطان برای بازیابی قدرت تشخیص و حافظه در موشهایی که نشانه‌های آلزایمر دارند قابل استفاده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این تحقیق اخیرا توسط دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا منتشر شد. موشهایی که با این دارو درمان شدند در تستهای طراحی شده برای ارزیابی حافظه و قابلیت یادگیری عملکرد بهتری داشتند.
 
زوال عقل و آلزایمر همچنان یک مشکل رو به رشد برای سلامت عمومی به شمار می‌روند که، با توجه به اینکه پزشکی مدرن و بهبود شرایط زندگی امکان افزایش طول عمر افراد در نقاط مختلف جهان را فراهم آورده است، پیشبینی می‌شود که به نظام سلامت فشار بیاورند. با اینکه در حال حاضر برخی درمانها برای کند کردن پیشروی این بیماری وجود دارد، ولی هیچ راهی برای معکوس کردن روند پیشروی آن یافته نشده است.
 
بر پایه مطالعه جدید انجام شده در این دانشگاه، داروی پراستفاده آکسیتینیب (Axitinib) که مخصوص سرطان است می‌تواند راهکاری برای این مشکل فراهم بیاورد. در موشهایی که با این دارو درمان شدند، علاوه بر عملکرد بهتر در طی تستها، نشانه‌هایی از بهبود آلزایمر در مغزشان و همچنین کاهش رشد بیش از حد رگهای خونی مرتبط با این بیماری مشاهده شد.
 

برخلاف برخی از پیشرفتهای درمانی امیدوارکننده برای آلزایمر که نهایتاً در سطح بالینی با شکست مواجه شدند، آکسیتینیب برای درمان سرطان مورد تایید قرار گرفته است. تغییر کارکرد بالقوه این دارو برای اینکه آلزایمر را نیز درمان کند جهشی عمده در تلاش برای درمان این بیماری به شمار می‌رود... مشروط بر آنکه این دارو در کارآزماییهای بالینی در انسانها نیز کارائی خود را اثبات کند.
 
پروفسور ویلف جفریز، محقق اصلی و مولف ارشد این مطالعه گفت:
ما واقعاً بسیار هیجان‌زده شده‌ایم چرا که این یافته‌ها گویای آن است که می‌توانیم داروهای ضدسرطانی تاییدشده را برای استفاده به منظور درمان آلزایمر نیز بکارگیری کنیم. این کار می‌تواند راه پیشرفت بالینی را سالها کوتاهتر کند.
 
 
کد مطلب: 66364
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام